  • Data: 2024-08-12 19:29:36
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.08.2024 o 16:15, J.F pisze:

    > Raczej niewiele mogę sobie ustawić, żeby nie powiedziec - nic.
    > Masz na myśli jakiś geodezyjny odbiornik?

    Jesli nie możesz ustawić, to warto wiedzieć, w jakim układzie
    odniesienia pracuje Twoje urządzenie i ewentualnie umieć to przeliczyć.

    > No ale chodzenie po bagnach ze starą mapą, to chyba kiepski pomysł?

    Bo?

    > Ale czy przy okazji nie można przeliczyc siatki?

    Pewnie można.

    > Wojsko co ma - stare mapy i nowoczesne odbiorniki, które już Pułkowo
    > nie znają? :-)

    Mój zna. Wojskowe też znają.

    > A Policja co ma? Nic ? :-)
    > No nie chyba już macie jakieś nawigacje w samochodach, i papierowe
    > mapy terenu jakby trzeba kogoś poszukać :-)

    Ale wiesz, że lepiej wysłać pinezkę. Operatorzy telekomunikacyjni podają
    położenia w różnych układach odniesieniu nawet.

    > To i tak widzę, ze jak jestem na scieżce w lesie, to mi mapy.cz
    > pokazują aktualną pozycję na scieżce w lesie.
    > Wątpię, aby miały przyciąganie do scieżek.

    Ale masz mapę w swoim odbiorniku, a nie przesyłasz pozycji do innego.
    Zresztą przyciąganie do drogi ma większość urządzeń i jak chcesz
    dokładnie pracować, to warto to wyłączyć. Ale jak chodzisz po szlakach,
    tow arto to właczyć, bo dokładniej Ci pokazuje.

    > Za to skądś mają dane tych ścieżek w lesie.
    > Państwowa baza ?

    Zdjęcia satelitarne, mapy, innu użytkownicy.

    > Tudzież mogę sobie pójść w dwie strony tak jak Ty i porównać ślady ...

    Jakbym tam poszedł kilka dni później, to będę miał cztery ślady.

    --
    (~) Robert Tomasik