  • Data: 2024-08-13 08:38:47
    Temat: Re: policja namierza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Aug 2024 19:29:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jesli nie możesz ustawić, to warto wiedzieć, w jakim układzie
    > odniesienia pracuje Twoje urządzenie i ewentualnie umieć to przeliczyć.

    No jak w jakim - WGS84.
    No chyba, ze mam Glonass, to nie wiem :-)

    > Bo?

    Bagna się zmieniają?

    > Pewnie można.

    I nie przeliczają?
    Widziałem juz chyba ofertę map przeliczonych.

    > Mój zna. Wojskowe też znają.

    A co to za odbiornik?
    I podaje inne współrzedne geograficzne (długość, szerokość), czy
    jakieś inne ?

    > Ale wiesz, że lepiej wysłać pinezkę.

    To przytyk? Lepiej wysłać pinezkę, bedziesz miał dokładną pozycję na
    wielu urządzenach.

    > Operatorzy telekomunikacyjni podają
    > położenia w różnych układach odniesieniu nawet.

    Te położenia anteny, czy szacowane położenie osoby dzwoniącej na 112?

    > Ale masz mapę w swoim odbiorniku, a nie przesyłasz pozycji do innego.

    Zakładając, że inny "przekłamuje" pozycję z GPS, mniejsza o mapy.
    Zresztą jak przesyłam, to pewnie korzystamy z podobnych urzadzen -
    telefony.

    > Zresztą przyciąganie do drogi ma większość urządzeń i jak chcesz
    > dokładnie pracować, to warto to wyłączyć.

    Gdzie to wyłączyc na androidzie?

    > Ale jak chodzisz po szlakach,
    > tow arto to właczyć, bo dokładniej Ci pokazuje.

    Ale ma mapę szlaków, zeby przyciągać ?
    Mowisz o jakims garminie turystycznym?

    > Zdjęcia satelitarne, mapy, innu użytkownicy.

    Na zdjęciach sciezek nie widac, bo pod drzewami.
    Mapy ... byc może, ale wątpie, aby się Czechom chciało digitalizowac w
    darmowym programie.
    Inni uzytkownicy - być może.
    Ale podejrzewam, ze wzieli panstwowe dane - geoportal?
    tylko czy one nie miały być płatne?

    > Jakbym tam poszedł kilka dni później, to będę miał cztery ślady.

    Ale raczej nie o 50m, 15 miedzy skrajnymi owszem.

    Choc patrze w stare ślady ... znalazłoby sie i 50, i to w jednym dniu.

    Tylko telefon gdzies w kieszeni, to i sygnał gorszy.

    J.