  • Data: 2024-08-13 15:14:22
    Temat: Re: policja namierza
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.08.2024 o 08:38, J.F pisze:

    > No jak w jakim - WGS84. No chyba, ze mam Glonass, to nie wiem :-)

    Ogarnij, że to, skąd bierzesz pozycję ne ma żadnego związku z układem
    odniesienia.

    > Bagna się zmieniają?

    W jakim sensie się zmieniają?

    > I nie przeliczają? Widziałem juz chyba ofertę map przeliczonych.

    Wiele osób - jak Ty - nie ogarnia w ogóle tego tematu. Mapy turystyczne
    wydają agencje reklamowe. Jak przygotowują kolejne wydanie, to często
    dorysowują "od ręki" nowe drogi zbierają oferty od firm, które chcą, by
    się znalazły na mapie i drukują. W moim mieście wiele lat tem "walnęli"
    się na takiej mapie i plany miasta mają nowe ulice, ale tę starą cały
    czas z błędem.
    > A co to za odbiornik? I podaje inne współrzedne geograficzne
    > (długość, szerokość), czy jakieś inne ?

    GARMIN. JAkie inne? Od czego inne? Po prostu przelicza na odpowiednie,
    które ustawisz.

    > To przytyk? Lepiej wysłać pinezkę, bedziesz miał dokładną pozycję na
    > wielu urządzenach.

    Zależy, o jakiej dokładności mówisz. Do większości zastosowań zapewne
    masz rację.

    > Te położenia anteny, czy szacowane położenie osoby dzwoniącej na
    > 112?

    A to jeszcze dodatkowy temat. Systemy ratunkowe przesyłają adresy. W
    mieści to niezły system, ale na wsi, jak masz wypadek i idzie komunikat
    SOS, to dociąga do najbliższego adresu - to może być inny powiat.

    > Zakładając, że inny "przekłamuje" pozycję z GPS, mniejsza o mapy.
    > Zresztą jak przesyłam, to pewnie korzystamy z podobnych urzadzen -
    > telefony.

    Żaden nie przekłamuje.

    > Gdzie to wyłączyc na androidzie?

    Nie mam pojęcia. Dlatego też używam odbiornika, a nie telefonu.

    > Ale ma mapę szlaków, zeby przyciągać ? Mowisz o jakims garminie
    > turystycznym?

    Mówię o każdym odbiorniku

    > Na zdjęciach sciezek nie widac, bo pod drzewami. Mapy ... byc może,
    > ale wątpie, aby się Czechom chciało digitalizowac w darmowym
    > programie. Inni uzytkownicy - być może. Ale podejrzewam, ze wzieli
    > panstwowe dane - geoportal? tylko czy one nie miały być płatne?

    Są mapy tzw. wektorowe.

    > Ale raczej nie o 50m, 15 miedzy skrajnymi owszem.
    > Choc patrze w stare ślady ... znalazłoby sie i 50, i to w jednym
    > dniu.
    > Tylko telefon gdzies w kieszeni, to i sygnał gorszy.

    To nie o siłę sygnału chodzi.

    --
    (~) Robert Tomasik