eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-27 18:20:03
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.10.2022 o 17:13, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz - masz na mysli projekt, gdzie np zmęczenie jest wyliczone
    > i ma na 50 lat starczyc, przy założonych obciązeniach i cyklach?
    >
    > Przyklad ciekawy ... ale budowli sie chyba tak nie projektuje?

    A jak się projektuje?

    Projektowanie budowli jest bardziej skomplikowane niż myślisz.

    https://inzynierbudownictwa.pl/zuzycie-techniczne-bu
    dynkow-kiedy-podjac-decyzje-o-rozbiorce/

    "Rozpatrywanie trwałości budowli po­winno rozpoczynać się od ustalenia
    czasu, w którym budowla ma spełniać wymagania właściwości użytkowych. W
    przypadku gdy inwestor nie przed­stawi własnych oczekiwań, wymaga­ny
    okres użytkowania, dla budowli lub jej części, musi być ustalany na
    pod­stawie odpowiednich przepisów doty­czących trwałości. Jeżeli
    przepisy te lub wymagania nie stanowią inaczej, to wymagany czas
    użytkowania dla budowli może być dobierany zgodnie z danymi podanymi w
    tabeli. Wymagany okres użytkowania może być również ustalany dla części
    bu­dynku. W tab. 2 przedstawiono w la­tach klasyfikację okresu
    użytkowania dla konstrukcji budowlanych. Czas ten, w przypadku gdy
    konstrukcja jest trwała i nie podlega wymianie, jest równy okresowi
    użytkowania budowli."

    Inaczej projektuje się wiadukt na 120 lat, a inaczej tymczasową na 3
    lata kładkę nad budowaną właśnie autostradą.
    Po jednym i drugim przejedziesz tirem.

    > A jak sie nie zawali, ale pękło cos na tyle istotnego, ze budowli
    > użytkowac dalej nie można ?

    Jak budowli z jakiegoś powodu użytkować dalej nie można, to znaczy, że
    nie można dalej użytkować budowli.

    Podam ci przykład.
    Jak ktoś mieszkając na 10 piętrze nagle stanie się niepełnosprawny i
    nagle nie może wdrapać się do swojego mieszkania, to nie może go dalej
    użytkować, bo się nie może wdrapać. Ale to nie znaczy, że nastąpiła
    katastrofa budowlana.

    Tak, wiem, zaraz będziesz wydziwiał, że przecież jest winda, ale ten
    niepełnosprawny ma fchuj duży wózek inwalidzki, który się do windy nie
    mieści, więc będziesz musiał zabrać go do muzeum lotnictwa kurwa jego mać.

    https://youtu.be/sDJxU-QoNgU?t=49

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr