eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony
    nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Date: Tue, 18 Oct 2022 09:38:23 +0200
    <634845ff$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
    <63485ed2$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgl53du6bo3z.rdqvoufn7j3i$.dlg@40tude.net>
    <63486b1a$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
    <tianeo$1fr$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <qL52L.733509$G_96.504739@fx13.ams1>
    <tic15c$q37$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1bcq3ymo3v7a8$.dpgyfxcyh9ku$.dlg@40tude.net>
    <63499e76$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <634dcf36$0$556$65785112@news.neostrada.pl>

    On Mon, 17 Oct 2022 23:55:01 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale o kontekst chodzi. Być może oczywista dla mnie rzecz trochę za nadto
    > uprościłem.

    Zanadto.

    > Nasz kpk dopuszcza udokumentowanie tego, ze świadek coś tam wie notatką
    > urzędową, ale to wówczas nie jest dowód w sprawie i sąd takiego gościa

    A propos - to "cos wie" to uzyskane w trybie przesluchania, czy bez
    trybu?

    > musi przesłuchać. A przeważnie notatka dokumentuje się nieistotnego
    > świadka. Dlatego prokuratorzy "upierają" się przy przesłuchiwaniu
    > wszystkich osób, żeby sąd nie musiał tych nieistotnych wzywać i słuchać.
    > Zeznania tych "nie istotnych" za zgodą stron się odczytuje i nikt ich
    > nie wzywa.

    > I choć spokojnie - moim zdaniem - wystarczyłaby notatka z rozmowy, z
    > której wynika, ze te osoby nic nie wiedza, to czasem musi być
    > przesłuchanie.

    Z tego co piszesz, to zawsze byc musi.
    Bo inaczej sad musi ich wzywac na swiadkow, i przesluchiwac, czy jak
    to sie wtedy nazywa.

    No chyba, ze wystarczy notatka "osobnik twierdzi, ze nic nie wie".

    No bo chyba nie swiadek, skoro nic nie widzial, nic nie slyszal" :-)

    J.