eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-12 07:23:32
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.10.2022 o 06:36, Shrek pisze:
    > Dokładnie - ale to nie jest ten problem o którym mówimy. Rzecznik mówi o
    > nadużyciu polegającym na słuchaniu jako świadków obywateli, o których są
    > _wystarczającej_  podstawy do postawienia zarzutów. Robert mówi, o
    > stawianiu zarzutów z dupy, żeby uczestnika można było zapytać o
    > zadrzenie. To róznie sprawy.

    Już Ci kilka razy pisałem, że wymyślasz sobie teorię, wkładasz ją w moje
    usta i potem z tym ofiarnie walczysz. Ja twierdzę, że sama treść
    zarzutów ma drugostronne znaczenie, bo krytycznym jest rola
    przesłuchiwanej osoby, a nie to, jaki dokładnie artykuł tam wskażesz.

    > A rozwiązanie jest proste - zmienić prawo tak, żemy świadek miał
    > możliwość odmowy udzielenia odpowiedzi w przypadku gdyby go narażała na
    > odpowiedzialność karną lub skarbową, analogicznie do osób najbliższych.
    > Zresztą defacto już ma, bo zwasze może odmówić odpowiedzi i nie ma za to
    > sankcji.

    Świadek od zawsze ma możliwość odmówienia odpowiedzi na pytania mogące
    go narazić na odpowiedzialność karną, ale odmawiając - przy odpowiednio
    stawianych pytaniach - może się samooskarżyć. Prosty przykład, to
    śmiertelne potrącenie i pytanie do świadka, czy poza nim ktoś jechał.
    Jak odmówi, to jechał sam.

    --
    Robert Tomasik