eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-13 21:41:42
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Oct 2022 20:31:07 +0200, Shrek wrote:

    > No to już nie wiem w czym problem. BTW - z KPK to chyba wprost nie
    > wynika - bo jak mnie ostatnio pouczali to mówili, że mam prawo odmówić
    > jeśli narażałoby to _najbliższych_ na odpowiedzialność
    > _karną_lub_skarbową_ - czyli w teorii samego siebie i wykroczeń nie
    > dotyczy. No ale być moze wynika z "ustalonej linii" a już prawie napewno
    > nie ma za to sankcji - odmowa to nie fałszywe zeznanie.

    Chyba tam bylo "jego lub osobe najblizsza".

    "Art. 183. § 1. Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie,
    jeżeli udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego
    najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo
    skarbowe."

    Kiedys był problem - a co z narazeniem na odpowiedzialnosc za
    wykroczenie ...

    No ale to odmowa, a nie prawo do falszywych zeznan - i juz podsuwa
    organom infomacje, ze tu sie cos kryje ...

    J.