  • Data: 2004-06-01 10:17:58
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "Adam" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c9hkei$sc8$1@inews.gazeta.pl...

    > Zatem nie bedzie to wartosc rynkowa, tylko
    > wartosc rzeczoznawcy. Czy to cena czy wartosc,
    > to w tym przypadku bez znaczenia (1 * cena = wartosc).

    Oczywiście, że ma znaczenie. Mylisz podstawowe pojęcia utożsamiajac jedno z
    drugim.

    > I nie ma tam miejsca na pole manewru? Jest tam wyliczone
    > ile wynosi "wartosc rynkowa" danej nieruchomosci?
    > Przeciez kazda nieruchomosc jest inna, ma inny stopien
    > zuzycia (nie myslic z wiekiem nieruchomosci).

    I to właśnie sie uwględnia przy wycenach. Widziałeś kiedyś operat
    szacunkowy?

    > Podaje konkretne rozwiazanie jak byc powinno:
    > 1. system podatkowy oparty WYLACZNIE na poglownym (podatek prosty,
    > tani, sprawiedliwy, prosty w wykrywaniu
    > zaleglosci podatkowych)

    "Tani" to mi sie zawsze podoba. To są oczywiście ogólniki, które umie
    wypowiadać każdy. Konkretne miałem na myśli, konkretną ustawę, przepis,
    który by to tak idealnie regulował. Jesteś w stanie coś takie stworzyć, to
    jest dla mnie konkretne rozwiązanie.

    > 2. zwalniamy wszelkich rzeczoznawcow z etatow panstwowych

    Tak będzie po wejściu w życie nowelizacji ustawy o gospodarce
    nieruchomościami. Zresztą rzeczoznawstwo to wolny zawód. Rzeczoznawca
    zatrudniony w jakim kolwiek urzędzie nie może wyceniac dla tego urzędu
    zabrania tego art. 24 KPA

    > 4. obnizamy koszty panstwa (wskutek p.2 i p.3) oraz koszt
    > funkcjonowania przedsiebiorstw (wynika to z p. 1)

    Tak jak obniżali koszty funkcjonowania hipermarketów zachodnich koncernów,
    które wykończyły polskie male sklepiki???

    > Nie bedzie tez musial sie bac
    > zadnego urzednika, ze mu cos wyceni, dowali domiar itp

    To nie urzędnik wycenia.

    > Nie bedzie tez musial placic lapowek za odpowiednia wycene,
    > odwolanie itp

    Obrażasz rzeczoznawców zupelnie bezpodstawnie. rzeczoznawcą nie może byc
    osoba karana za przestępstwa przeciwko mieniu, dokumentom, za przestępstwa
    gospodarcze itd.

    Adam