  • Data: 2004-06-01 11:32:19
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "xmarcel" <x...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    WOJSAL <w...@g...pl> napisał(a):

    > Konstytucja powinna zawierac zapis:

    konstytucja niejest do regulowania takich rzeczy jak podatki

    > 1. W Rzeczpospolitej Polskiej istnieje jedna forma podatku: podatek
    > poglowny.
    > 2. Podatek poglowny pobierany jest od kazdego obywatela
    > w wieku 18-65 lat (rzecz do dyskusji)
    > 3. Podatek wynosi stala, jednakowa kwote dla kazdego obywatela

    czy Ty kolego o........??
    bezrobotny ma placic tyle samo co np. p. dr Ku...., czy inny Gu....?
    gdzie Ty tu widzisz sprawiedliwosc? ja obsolutnie nie ganie zamoznosci, jest
    jak najbardziej pozadanym zjawiskiem.
    IMHO podatek dochodowy powinien byc liniowy, bez ulg. np 15% (do dyskusji)

    > 6. Rzad nie moze podnosic podatku ani wprowadzac innych form
    > opodatkowania
    > 7. Ustawodawca nie moze podnosic podatku ani wprowadzac innych form
    > opodatkowania

    podatki posrednie typu VAT sa imho jak najbardziej porzadane
    - 0% zywnosc, ubrania, leki, swiadczenia medyczny i edukacyjne
    - kilka posrednich
    - ok 15% towary niebedace podstawymi

    > Tak by to wygladalo. Oczywiscie to projekt projektu.
    > Musialby jeszcze byc przetestowany, przedyskutowany.
    > (przy krytyce tej propozycji uwzglednij, ze
    > pisalem to wciagu 5-10 minut)

    chwala Ci za to!
    ja rozumiem taka koniecznosc, Ty rozumiesz, rozumie tez wielu poslow - do
    czasu az przypomna sabie, ze za 4 lata znow beda wybory.....

    pozdro
    xmarcel