  • Data: 2004-06-01 10:51:23
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:c9hlec$7ge$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Oczywiście, że ma znaczenie. Mylisz podstawowe pojęcia utożsamiajac jedno
    > drugim.

    W tym przypadku nie ma roznicy.
    Ale bede uzywal pojecie wartosci zamiast ceny,
    jesli Cie to razi.

    > I to właśnie sie uwględnia przy wycenach. Widziałeś kiedyś operat
    > szacunkowy?

    Na szczescie nie. :)
    A co to ma do rzeczy?

    > "Tani" to mi sie zawsze podoba. To są oczywiście ogólniki, które umie
    > wypowiadać każdy. Konkretne miałem na myśli, konkretną ustawę, przepis,
    > który by to tak idealnie regulował. Jesteś w stanie coś takie stworzyć, to
    > jest dla mnie konkretne rozwiązanie.

    Owszem. jednak takiej ustawy nie napisze Ci wciagu
    5 minut.
    Ale zeby od czegos zaczac:

    Konstytucja powinna zawierac zapis:
    1. W Rzeczpospolitej Polskiej istnieje jedna forma podatku: podatek
    poglowny.
    2. Podatek poglowny pobierany jest od kazdego obywatela
    w wieku 18-65 lat (rzecz do dyskusji)
    3. Podatek wynosi stala, jednakowa kwote dla kazdego obywatela
    4. Podatek placi sie raz w miesiacu, do 15-go
    5. Od podatku zwolnione sa:
    a. osoby uposledzone umyslowo
    b. osoby niezdolne do pracy
    (ten punkt wymaga dyskusji)
    6. Rzad nie moze podnosic podatku ani wprowadzac innych form
    opodatkowania
    7. Ustawodawca nie moze podnosic podatku ani wprowadzac innych form
    opodatkowania
    8. Maksymalna wysokosc miesieczengo podatku wynosi X zlotych
    Rzad, sejm moze ustalac kwote podatku miedzy 0 a X w skali
    miesiaca.
    9. Za zaleglosci podatkowe nalizcane sa odsetki karne w wysokosci
    Y (byc moze ustawa nizszego rzedu powinna to precyzowac)
    10.Do sciagania podatku oraz zaleglosci podatkowych
    upowazniony jest Rzad RP.

    Tak by to wygladalo. Oczywiscie to projekt projektu.
    Musialby jeszcze byc przetestowany, przedyskutowany.
    (przy krytyce tej propozycji uwzglednij, ze
    pisalem to wciagu 5-10 minut)

    Ale zauwaz - cala ustawa podatkowa zawarta by byla
    w 1 artykule Konstytucji RP. Prosta czytelna.
    bez PITow, CITow, VATOW i innych diabelstw.

    > Tak jak obniżali koszty funkcjonowania hipermarketów zachodnich koncernów,
    > które wykończyły polskie male sklepiki???

    To inny temat.

    > To nie urzędnik wycenia.

    Ale urzednik wydaje decyzje zaplaty.

    > Obrażasz rzeczoznawców zupelnie bezpodstawnie. rzeczoznawcą nie może byc
    > osoba karana za przestępstwa przeciwko mieniu, dokumentom, za przestępstwa
    > gospodarcze itd.

    Nikogo nie obrazam.
    Stwierdzam tylko fakt, ze obecne rozwiazania
    sprzyjaja zachowaniom korupcyjnym.
    A chodzi o to by takie rozwiazania
    eliminowac lub przynajmniej minimalizowac.

    WOJSAL