    From: s...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poczta polska
    Date: 9 Dec 2002 15:48:02 +0100

    > pod
    > prawem?
    > >
    > Z tego co wiem, to Poczta dostarcza zawsze pod adres.
    > I tyle.

    chyba nie... nie jest wazny adresat? to po co pisza w regulaminie swoim?;
    § 37.

    Przesyłka rejestrowana lub przekaz pocztowy podlegają doręczeniu lub wydaniu w
    placówce oddawczej po uprzednim:
    - ustaleniu przez pracownika pocztowego osoby odbiorcy, uprawnionej do odbioru,
    - sprawdzeniu tożsamości odbiorcy, o ile nie jest znany osobiście,
    - uiszczeniu przez odbiorcę opłat ciążących na przesyłce,
    - pokwitowaniu odbioru przez odbiorcę.

    § 44.

    1. Przesyłki i przekazy pocztowe adresowane do osób prawnych i jednostek
    organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej są doręczane lub wydawane
    kierownikom jednostek organizacyjnych podanych w adresie oraz osobom fizycznym
    upoważnionym przez kierowników tych jednostek na podstawie pełnomocnictwa
    ogólnego lub pocztowego.

    2. Jeżeli adresatem przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego jest osoba
    prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej,
    pokwitowanie odbioru przesyłki rejestrowanej winno zawierać obok czytelnego
    podpisu odbiorcy i daty odbioru - odcisk stempla firmowego .

    > Nie sprawdzaja czy Pan Kowalski Antoni istotnie mieszka na ulicy 1szego Maja
    > 6.
    > Nie maja zadnego spisu lokatorow, i chyba nie moga miec.

    ja nieoczukuje, zeby mieli spis lokatorow, ja tylko oczkeuje, zeby odoali list
    temu adresatowi, ktory jest napisany na paczce. ja oczekiwalam, by paczka
    zostala z powrotem zwrocona do mnie z adnotacja, ze pod wskazanym adresem - ta
    firma nie figuruje. i tyle.a poczta oddala paczke innej firmie, ktora tam
    urzedowala.

    magda