  • Data: 2013-07-13 12:36:20
    Temat: Re: pobicie, czy obrona?
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale wtedy "prawnie dozwolona" jest operacja odwrotna, czyli
    > zatrzymanie obywatelskie. Przemocy można użyć wyłącznie
    > w celu zatrzymania aż "organy" dotrą na miejsce.
    > Państwo nie lubi konkurencji i samosądu nie dopuszcza.

    Racja, ale wiemy jak dziala policja. Kiedy to pokazywali w TV na cala
    polske, ze wlasciciel sklepu, ktoremu koles kopnal w drzwi (szklane,
    wiec je rozbil) dokonal zatrzymania i czekal na radiowoz ponad godzine.
    Ale mlody byl i silny, to mogl OBEZWLADNIC i trzymac chuligana.

    Dziadek nie ma sily na skuteczne i bezpieczne zatrzemanie, jego bronia
    jest odstraszanie wygladem i akcesoriami - palka, pies.

    Co nie zmienia zadnych faktów:

    - prowodyrem calego zajscia byl chuligan

    - w wyniku calego zajscia zmarl dziadek

    gdyby nie prowokacja chuligana, dziadek zylby, lub umarl na zawal kiedys
    w przyszlosci

    a dla chuligana nie moze byc lagodzace, ze "nie wiedzialem, ze jak
    spiore dziadka to moze umrzec"

    bo podobnie mozna powiedziec o madzimamie "nie wiedzialam, ze jak rzuce
    dzieckiem a potem przydusze to umrze" i nalezaloby ja wypuscic.

    a jeszcze jakby miala promile - to juz calkiem niewinna, bo nieswiadoma
    co czyni...

    zen.aspx