    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: płatność kartą
    Date: Fri, 24 Oct 2008 21:48:15 +0200
    ada.pl>
    <gds00b$5oo$1@news.task.gda.pl><b30641b9-91bf-4e61-855f-dfb3045e5485@d70g
    2000hsc.googlegroups.com><gds0n3$7o6$1@news.task.gda.pl><07f25e03-9b3b-45
    5f-aab2-064c6e8cc2d9@q35g2000hsg.googlegroups.com><gds1pk$9d1$...@n...task
    .gda.pl> <p...@r...org>
    <gds371$c5u$1@news.task.gda.pl>
    <4...@m...googlegroups.com>
    <gds42q$e9c$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.0810241604160.2504@quad>
    <4902065d$0$12135$f69f905@mamut2.aster.pl>

    On Fri, 24 Oct 2008, Szerszen wrote:

    > ale ja tego nie twierdze :) bylem ze dwa razy w takiej sytuacji i jakos
    > zawsze udawalo sie dogadac
    > chodzi mi o obwinianie sprzedawcy za zaistniala sytuacje i o roszczeniowa
    > postawe potencjalnego klienta

    A tu się zgadzam jak chodzi o "obwinianie", zaś nie bardzo wiem
    którą wersję "roszczeniowości" masz na myśli - bo w dyskusji przewinęło
    się kilka odmian postawy.
    Może (też) mało wyraźnie zaznaczyłem poprzednio, to raz jeszcze:
    OK, racja, nie można sprzedawcy przypisywać "winy" (*ani* "wyłącznej
    odpowiedzialności", klient ma taki sam udział w fakcie że zgodził
    się na skorzystanie ze środka płatniczego obsługiwane przez osoby
    trzecie które okazały się "nieprzygotowane").
    Ale pozostaje owa "roszczeniowość" i tu mi się nie widzi akceptowanie
    różnych "pomysłów" sprzedawcy *jako obowiązujących* :D
    I o ile sam uważam, że optymalnym rozwiązaniem jest "dogadanie się"
    z użyciem pisma, to jednocześnie nie widzę podstaw np. do ŻĄDANIA
    podpisania umowy - klient zawarł umowę ustną i twierdzi że akceptuje
    zmiany, ale wyłącznie w takiej formie - wolno mu.
    Głupota, ośli upór, szkodzenia samemu sobie (kwestia dowodowa) nie
    wyłączając - ale ma rację. Wolno mu.
    Oświadcza że "ja, Jan Kowalski zam. przy ulicy Wiarygodnej 12,
    o tu ma pan dowód do wglądu, zapłacę jak tylko uzyskam dostęp do
    własnych pieniędzy które mam".
    IMVHO *musieć* nic więcej nie musi :)

    pzdr, Gotfryd