  • 1. Data: 2008-10-24 05:39:25
    Temat: płatność kartą
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam,
    Nie miałem takiego problemu, ale na wszelki wypadek chciałbym spytać.
    Tankuje na stacji benzynowej paliwo. Potem idę płacić i np. okazuje się
    ze są problemy z płatnością (środki na koncie są) brak połączenia. Przy
    tankowaniu patrzyłem na dystrybutorach nie było informacji że są
    problemy z płatnościami z kartą. Nie mam przy sobie gotówki i co wtedy.
    Paliwa mi przecież nie spuszczą, wina moja nie jest bo zapłacić chcę, a
    się nie da.

    Co wtedy robić ?
    Gdy nie będą chcieli wypuścić ze stacji.

    Przemek

  • 2. Data: 2008-10-24 06:31:59
    Temat: Re: płatność kartą
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 24 październik 2008 07:39
    (autor Przemek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdrn5j$8pj$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Co wtedy robić ?

    Spisać umowę na odroczoną płatność, ja tak spisywałem.

    > Gdy nie będą chcieli wypuścić ze stacji.

    W sumie będą mieli rację, prawnym środkiem płatniczym jest gotówka, a karta
    to bonus...

    A najlepiej tankować na stacjach samoobsługowych. Benzyna tańsza, wygoda
    większa, a dzięki autoryzacji karty z góry masz problem z głowy.

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2008-10-24 06:45:31
    Od: Przemek <p...@g...com>

    > W sumie będą mieli rację, prawnym środkiem płatniczym jest gotówka, a
    karta to bonus...

    Ale skoro honorują płatności kartą, mnie nie poinformowali przed
    tankowaniem, że w tej chwili usługa płatności kartą nie działa.
    Ja zapłacić chcę, ale nie mogę.

    To zapewne mają jakieś procedury postępowania w taki przypadku.

    Przemek

  • 4. Data: 2008-10-24 06:48:04
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Paź, 08:31, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gdrn5j$8p...@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Spisać umowę na odroczoną płatność, ja tak spisywałem.

    Nie ma takiego obowiązku.

    > W sumie będą mieli rację, prawnym środkiem płatniczym jest gotówka, a karta
    > to bonus...

    Nie nie. Stacja zawarła wywieszając znaczki "VISA" (tzn. moim zdaniem
    każdy sensowny sąd tak to stwierdzi) umowę sprzedaży z prawem do
    spełnienia świadczenia kartą kredytową.

    Moim zdaniem spokojnie mógłbyś odjechać, a uregulować po jakimś czasie
    przelewem...

    Jeśli cię nie będą chcieli wypuścić (czy też samochodu), to narażają
    się na oczywiste konsekwencje z KK.

  • 5. Data: 2008-10-24 07:04:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale skoro honorują płatności kartą, mnie nie poinformowali przed
    > tankowaniem, że w tej chwili usługa płatności kartą nie działa.

    a zastanowiles sie skad oni mieli wiedziec, ze bedziesz mial problemy z
    platnoscia karta??

  • 6. Data: 2008-10-24 07:06:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Nie nie. Stacja zawarła wywieszając znaczki "VISA" (tzn. moim zdaniem
    > każdy sensowny sąd tak to stwierdzi) umowę sprzedaży z prawem do
    > spełnienia świadczenia kartą kredytową.

    i co z tego wynika wedlug ciebie?
    a to moze stacja trzyma twoja kase na swoim koncie?
    to moze stacja autoryzuje platnosci elektroniczne?
    tyle samo winy stacji co i twojej w tym ze nie mozesz zrealizowac platnosci

    > Jeśli cię nie będą chcieli wypuścić (czy też samochodu), to narażają
    > się na oczywiste konsekwencje z KK.

    ty rowniez, chcesz odjechac nie placac za towar :)

  • 7. Data: 2008-10-24 07:25:16
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    szerszen pisze:

    > a zastanowiles sie skad oni mieli wiedziec, ze bedziesz mial problemy z
    > platnoscia karta??

    A czy ręczna autoryzacja za pomocą zwykłego telefonu nie jest już możliwa?

    Pytam bo nie wiem jak to teraz wygląda.

    Na pewno mogą tak zrobić Ci co z "floty" korzystają. Karta kredytowa
    może być też na "żelazku" obciążona (ciekawe czy jeszcze gdzieś się to
    stosuje).

    Z ciekawości pytam bo mi też mogą się różne "przygody" zdarzyć.
    Już raz mi karty nie czytało po tankowaniu ale na szczęście miałem inną
    i problem rozwiązano.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 8. Data: 2008-10-24 07:28:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 24 październik 2008 08:45
    (autor Przemek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdrrdf$hu7$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > karta to bonus...
    >
    > Ale skoro honorują płatności kartą, mnie nie poinformowali przed
    > tankowaniem, że w tej chwili usługa płatności kartą nie działa.
    > Ja zapłacić chcę, ale nie mogę.

    No to możesz ich na podstawie regulaminu wystawcy kart albo coś w ten deseń
    ścigać...

    > To zapewne mają jakieś procedury postępowania w taki przypadku.

    No to mówię, ja spisywałem umowę o odroczonej płatności.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-10-24 07:29:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 24 październik 2008 09:25
    (autor Flo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdrt90$sg0$2@inews.gazeta.pl>):

    > A czy ręczna autoryzacja za pomocą zwykłego telefonu nie jest już możliwa?

    A myślisz, że

    a) w Polsce ktokolwiek ma żelazko?

    b) jego karta na pewno była wypukła?

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-10-24 07:30:02
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Paź, 09:06, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > to moze stacja autoryzuje platnosci elektroniczne?
    > tyle samo winy stacji co i twojej w tym ze nie mozesz zrealizowac platnosci

    Stary czytaj wątki do których się odnosisz. Chodzi o sytuację, gdy
    płatność jest niemożliwa z przyczyn nieleżących po stronie klienta (i
    jego banku, dodajmy dla uproszczenia).

    >ty rowniez, chcesz odjechac nie placac za towar :)

    Nie. Analogicznie jak w przypadku gdybym wyjął gotówkę chcąc płacić, a
    sprzedawca jej nie przyjął (bo nagle zapomniał jak się liczy pieniądze
    np.) - ja zrobiłem wszystko, aby świadczenie spełnić i jestem wolny.