    From: przypadek <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: płatność kartą
    Date: Fri, 24 Oct 2008 02:56:54 -0700 (PDT)
    ada.pl>
    <gds00b$5oo$1@news.task.gda.pl><b30641b9-91bf-4e61-855f-dfb3045e5485@d70g
    2000hsc.googlegroups.com><gds0n3$7o6$1@news.task.gda.pl><07f25e03-9b3b-45
    5f-aab2-064c6e8cc2d9@q35g2000hsg.googlegroups.com><gds1pk$9d1$...@n...task
    .gda.pl> <p...@r...org>
    <gds371$c5u$1@news.task.gda.pl>
    <4...@m...googlegroups.com>
    <gds42q$e9c$1@news.task.gda.pl>
    <f...@y...googlegroups.com>
    <gds4o0$fp1$1@news.task.gda.pl>

    On 24 Paź, 11:32, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:f40164b2-7e6e-45a2-b5d3-6ad75b7aa663@
    y71g2000hsa.googlegroups.com...

    > przyjales oferte, ale idac twoim tokiem rozumowania, rowneiz zagwarantowales
    > ze twoj srodek platnosci jest "sprawny"

    tak, ponoszę ryzyko, że moja karta jest np. nieczytelna. Masz rację.

    > kiedy do ciebie dotrze, ze ta czesc tak samo jest zalezna od ciebie jak i od
    > niego, obaj niemacie wplywu na to czy to zadziala czy nie, obaj rowniez
    > "gwarantujecie"  ze zadziala

    No nie. Umowę zawiera on z dostawcą, jego broszka czy dzieli się
    ryzykiem z centrum autoryzacji (nie czytałem takiej umowy, ale znając
    życie sprzedawcy-jelonki godzą się zapewne wziąć część ryzyka na
    siebie, zabajdurzeni przez handlowca).

    > ulatwienie sobie zycia, poprzez noszenie przy sobie kawalka plastiku zamiast
    > gotowki tez wiarze sie z ryzykiem, kwestia polaczenia z centrum autoryzacji
    > jest jednym z nich

    Ale ja się z żadnym centrum autoryzacji nie łączę. Nawet jakbym to
    robił fizycznie ja, to sprzęt, połączenie etc. udostępnia mi
    sprzedawca.

    > czyli jak widzisz kazdy kij ma dwa konce

    No prawo trochę inaczej to widzi - rozróżnia się np. konsumenta i
    przedsiębiorcę, dającego i przyjmującego ofertę.