  • Data: 2012-03-07 15:48:35
    Temat: Re: pełnomocnictwo dla kancelarii
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No niestety:
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/338720,od_ka
    zdego_pelnomocnictwa_nalezy_uiscic_oplate_skarbowa.h
    tml

> [...]
    > obowišzujšcej ustawy, uregulowano kwestie pobierania opłaty skarbowej
    > od pełnomocnictw.
    > [...]
    > – Obecnie obowišzek uiszczenia opłaty powstaje z chwilš złożenia dokumentu
    > stwierdzajšcego udzielenie pełnomocnictwa, natomiast poprzednio obowišzek
    > uiszczenia opłaty skarbowej wynikał ze sporzšdzenia tego dokumentu –
    > mówi Zygmunt Tabisz.
    > Tym samym [...] w istocie jest ukrytš kilkakrotnš jej podwyżkš.
    > ---
    >
    > I to ostatnie jest najbardziej irytujace.

    No nie, należy doczytać ustawę, a nie polegać na wycinkach z gazety,
    choćby nazywała się gazetą prawną :)

    Art 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej wyraźnie stanowi, że opłacie
    podlega złożenie pełnomocnictwa, albo jego odpisu "w sprawie z zakresu
    administracji publicznej lub w postępowaniu sądowym."

    Pisanie wezwania do Kowalskiego nie jest ani sprawa z zakresu adm. publ,
    ani (jeszcze) post. sądowym. Obowiązek zapłaty 17 zł pojawi się dopiero
    przy załączeniu pełnomocnictwa lub jego odpisu do pozwu.

    > Ze zwyczajnej logiki :>

    Logika na nic, bez znajomości przepisu.

    > Pobieranie opłaty z tytułu kolejnego złożenia *tego samego*
    > pełnomocnictwa stanowi zwyczajny rozbój :>

    A to już inna sprawa i rzeczywiście była to podwżzka opłat. Kiedyś
    klient raz mi udzielał stałego pełnomocnictwa i od tego udzielenia
    płaciłem 17 zł, Teraz w każdej sprawie płacę za złożenie każdego odpisu.
    Jednakże dopiero w sprawie, a nie na etapie przedsądowej korespondencji.

    > Oczywiscie, przepisy tak stanowia.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Stanowią, jak wyżej :)

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez