    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: parking przed galeria handlowa
    Date: Tue, 5 Aug 2008 15:58:38 +0200

    W wiadomości news:g79gt3$pr1$1@inews.gazeta.pl ja
    <l...@W...gazeta.pl> pisze:

    > chodzi mi o galerie krakowska jak sama nazwa wskazuje w krakowie, nie ma
    > bezplatnego parkingu tylko przy wjezdzie odbiera sie bloczek,1 h -darmowa,
    > druga 2 zl trzecia 4 zl itd... co za chory kraj ,zeby brac za parking
    > gdzie przyjezdzam i daje im zarobic chore! nigdzie tego nie ma w usa i
    > innych krajach tylk otu dziady musza stosowac takie praktyki.Cale
    > rodziny jezdza na cale weekendy to niezle musza bulic za parking
    > ...przeciez darmowy parking powinien byc obowiazkowy przy takich
    > galeriach.
    To nie jest jakaś wyjątkowa praktyka krakowska, choć przyznam, że krakówek
    to irytujące miejsce*.
    Wszędzie usiłują zedrzeć ile się da i za co się da.

    Wrocław.
    Hipermarket Tesco (dawniej Hit) z dużym parkingiem. Tuż obok w niedzielę
    giełda samochodowa pozbawiona jakiegokolwiek poważniejszego zaplecza
    parkingowego. Nic dziwnego zatem, że udający się na giełdę parkują (w
    niedzielę) pod Tesco.
    Hipermarket ten wpadł swego czasu na bezprawny "pomysł", że w godzinach
    funkcjonowania giełdy przy wyjeździe kierowca okazuje paragon kasowy (że
    dokonał zakupów) albo opłaca parking. Oczywiście nic z tego nie wyszło, sam
    kilkakrotnie wyjeżdżałem z tego parkingu kompletnie ignorując parkingowego
    coś tam machającego.
    Inna sytuacja, również Wrocek.
    EPImarket (niewielki sklep, głównie spożywczy, dla klasy średniej), któremu
    wyrosły pod nosem Arkady Wrocławskie (duża galeria). Musieli wprowadzić
    szlabany i 1h darmową (zakupy da się spokojnie zrobić przez ten czas) aby
    ich parking nie stał się bezpłatnym parkingiem dla klientów galerii.

    A teraz z właśnie ukończonego wyjazdu wakacyjnego.
    Podkarpackie, Bieszczady, Solina. Parking pod zaporą 3-4 zł/h!

    Małopolska.
    Parking pod Maczugą Herculesa - 6,50(!), Zamek na Pieskowej Skale to samo,
    Ojców też.

    Przykłady można mnożyć do woli.
    A jeszcze bywa często tak, że wracając do auta jesteś tak przyparkowany, że
    wsiadasz wycierając ubraniem samochód albo wręcz musisz się gramolić od
    strony pasażera. I tego wcale do końca nie rekompensuje świadomość, że
    blokujący cię dureń ma jak w banku lakierowanie prawej strony auta.

    *) w Krakowie sądząc po drogowskazach znają tylko 4 miasta: Warszawę,
    Rzeszów, Katowice i Chyżne. Oznakowanie fatalne, nawet w Łodzi i Warszawce
    jest lepsze.

    --
    Jotte