eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoparagon fiskalnyRe: paragon fiskalny
  • Data: 2007-10-29 19:49:41
    Temat: Re: paragon fiskalny
    Od: Slawek <...@...c> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    m pisze:
    > witam,
    > czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki
    > paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego
    > paragonu, jak data, nr transakcji, itd.
    > Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie
    > i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie
    > dostac wszystkie informacje jakie na nim sa.
    > pozdrawiam
    > M

    To zależy co rozumiesz pod określeniem "reklamacja".
    Jeśli chodzi o zwrot towaru to paragon jest potrzebny, bo sprzedający
    musi go otrzymać razem ze zwracanym towarem, aby mógł daną kwotę
    uwzględnić przy ręcznym odliczeniu od kwoty bazowej do opodatkowania.
    Brak dowodu sprzedaży (paragonu) fizycznie, może skutkować tym iż
    sprzedawca odmówi przyjęcia towaru do zwrotu.

    Jeśli chodzi o reklamację traktowaną jako naprawę gwarancyjną lub
    wymianę, to już sprawa jest bardziej do potraktowania na zdrowy rozsądek
    i wszystko zależy od waszych wzajemnych uzgodnień. Możesz przedstawić
    paragon przy odbieraniu przedmiotu z naprawy. Ewentualnie jeśli
    sprzedawca ma dany przedmiot w swojej własnej ewidencji i fakt że
    pochodzi od niego nie budzi jego wątpliwości,to może w ogóle nie wymagać
    paragonu do uwzględnienia reklamacji.

    Najlepiej zapytaj u źródeł, czyli samego sprzedawcy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1