eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoparagon fiskalny › Re: paragon fiskalny
  • Data: 2007-10-30 07:51:55
    Temat: Re: paragon fiskalny
    Od: Slawek <...@...c> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    gosmo pisze:
    > Slawek pisze:
    >> m pisze:
    >>> witam,
    >>> czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki
    >>> paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego
    >>> paragonu, jak data, nr transakcji, itd.
    >>> Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie
    >>> i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie
    >>> dostac wszystkie informacje jakie na nim sa.
    >>> pozdrawiam
    >>> M
    >>
    >> To zależy co rozumiesz pod określeniem "reklamacja".
    >> Jeśli chodzi o zwrot towaru to paragon jest potrzebny, bo sprzedający
    >> musi go otrzymać razem ze zwracanym towarem, aby mógł daną kwotę
    >> uwzględnić przy ręcznym odliczeniu od kwoty bazowej do opodatkowania.
    >> Brak dowodu sprzedaży (paragonu) fizycznie, może skutkować tym iż
    >> sprzedawca odmówi przyjęcia towaru do zwrotu.
    >
    > Ale przecież kasa/drukarka fiskalna zawsze drukuje dwie kopie. Jedna dla
    > klienta druga do sejfu. Jeśli sprzedawca będzie uprzejmy to odnajdzie
    > odpowiedni paragon i uwzględni w odpowiednim protokole kwotę opodatkowania.
    >

    Jeśli chodzi o zwrot do paragonu, to przepisu fiskalne wyraźnie
    określają tę procedurę. Aby wykonać zwrot do paragonu, konieczne jest
    zwrócenie, wraz z towarem, oryginału paragonu do protokołu zwrotu.
    Uprzejmość sprzedawcy nie ma tu nic do rzeczy. No chyba, że sam sobie
    chce ukręcić sznur na swoją szyję, że użyję obrazowego określenia :).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1