    Subject: Re: papierosy bez akcyzy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Date: Mon, 28 Dec 2020 13:18:19 +0100

    W dniu 2020-12-28 o 12:43, RadoslawF pisze:

    > Popraw definicję przez wykreślenie słowa "dozwolone".
    > Jak sprawdzają u prawie każdego to faktycznie noszą ilości dozwolone.
    > Jak nie sprawdzają to noszą ilości nie rzucające się w oczy
    > czyli tyle ile wejdzie do walizki, plecaka, torby.

    Ja bym nie wykreślał. Bo wówczas dojdziemy do wniosku, że nawet TIR
    fajek jest mrówką, byleby po prostu nie był skontrolowany.

    A już sama nazwa "mrówka" sugeruje, że jest to osoba chodząca w te i we
    wte i nosząca przy sobie ładunek właśnie dlatego, aby mieścić się w
    ustawowych limitach. I jest tych osób dużo, jak w mrowisku, tak że
    skutek ich działalności może być pokaźniejszy od tego wcześniej
    wspomnianego tira.

    I jedną z cech mrówek jest też to, że wykonują one swoją pracę legalnie,
    i nie można im zarzucić łamania prawa, a tym samym powstrzymać procederu
    bez zmiany prawa.

    Co do wcześniejszej uwagi tu kogoś "już wiem skąd są kolejki na granicy
    Ukraińskiej", to mrówki mogą tam przenieść towar tylko raz dziennie,
    więc one same generują kolejki w ograniczonym zakresie. Ponadto w
    odstępie roku wchodziłem w Medyce dwukrotnie do Polski, i za każdym
    razem każdego skrupulatnie sprawdzali, łącznie z zaglądaniem do plecaka.
    Zakładam, że chodzących codziennie tym bardziej sprawdzają.

    --
    Liwiusz