  • Data: 2008-02-12 11:23:28
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Henry(k) pisze:

    > Pomyślałem sobie o moich znajomych... no i jakoś Twój argument wydaje mi
    > się bardzo abstrakcyjny. Stać ich na komputery, na mp3-playery, dziwne
    > telefony, a nie stać ich na płytę. No tak nie stać ich - ale nie finansowo,
    > nie stać ich na ten wysiłek psychiczny żeby kupić legalną płytę, bo tak
    > jest zakorzenione piractwo.

    Piractwo jest zakorzenione, bo w takiej formie zostało wymyślone całkiem
    niedawno. Ile? 30 lat temu? W Polsce to właściwie po 90 roku.
    Dla ludzi skopiowanie sobie kawałka z muzyką jest równie naturalne,
    jak pożyczenie książki z biblioteki. Albo zaśpiewanie sto lat" na weselu
    i nie płacenie od tego tantiemów.
    Zwykłe dzielenie się, powiedzmy pompatycznie, dobrami kultury.

    > Ja jak chcę posłuchać jakieś pojedynczego kawałka to go sobie znajdę na
    > youtube i odsłucham ze trzy razy zanim mi się znudzi. Mogę także sobie
    > puścić internetowe radio i na przykład cały dzień słuchać muzyki
    > elektronicznej - za darmo.

    Jak to odsłuchasz na Youtube? Pirackiej wersji??
    No po tobie bym się nie spodziewał. :-)

    Stach