    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Date: Mon, 11 Feb 2008 23:16:24 +0100

    S...@g...com pisze:

    > A jeżeli kiedyś ta bezmyślna akcja trafi kogoś kogo znam? Jakoś
    > nie potrafię sobie wyobrazić dzieci znajomych na ławie oskarżonych
    > dlatego bo trzymały na dyskach nielegalną muzykę, a nawet o zgrozo się
    > nią wymieniały.

    Po pierwsze w tych przypadkach raczej nie chodzi o muzykę, a o programy
    komputerowe. Chociaż prawdę mówiąc to dokładnie to samo - czyż nie?

    Wiesz... Różne rzeczy robią dzieci żeby zdobyć płytę z muzyką swojego
    idola, grę czy program.
    Jedne rąbną komuś kołpaki z samochodu, sprzedadzą i kupią sobie płytę w
    sklepie, a inne sobie taką samą płytę ściągną z internetu.
    I wbrew pozorom, moralnie wcale jedni od drugich tak daleko nie stoją.

    Nie zawsze złodziejstwo musi oznaczać rozbój czy włamanie.
    Takim samym złodziejem jest ten który magnesem oszuka wodomierz, na lewo
    podłączy sobie prąd, zadzwoni z budki sfałszowaną kartą telefoniczną,
    czy podrobi bilet miesięczny tak że nikt nie pozna.
    A w dwóch ostatnich przypadkach również można do pewnego stopnia
    argumentować że "nikt na tym nie traci".

    A jakoś "zdolne dzieci podrabiające bilety miesięczny" brzmi gorzej niż
    "zdolne dzieci ściągające muzykę i filmy z internetu".

    > Wydaje mi się, że warto zawalczyć o interesy nas wszystkich i pokazać,
    > że nie pochwalamy akcji policji wymierzonych w zwykłych obywateli.

    A popierasz akcje policji wymierzone przeciw dzieciom kradnącym kołpaki
    na parkingach. Dla utrudnienia załóżmy że złodzieje kradną je "w
    szczytnych celach", czyli żeby sobie kupić np. książkę (albo płytę, albo
    program komputerowy - bez znaczenia).

    > Czy
    > słyszeliście by ktoś u nas organizował petycje do władz na temat np.
    > legalizacji p2p?

    Jak to sobie wyobrażasz?
    Darmowe oprogramowanie w każdej dziedzinie dla wszystkich?
    Dlaczego uważasz że za pracę ludzi tworzących oprogramowanie i muzykę
    nie należą się im pieniądze.
    Czy uważasz że jeżeli będziesz mógł bez ograniczeń i za darmo
    zaopatrywać się w takie artykuły, to oni je będą nadal tworzyli?

    > Jak można zorganizować taką petycję? Sądzicie, że
    > zorganizowanie takiego przedsięwzięcia ma sens?

    Ma dokładnie taki sam sens jak petycja o zalegalizowanie kradzieży
    samochodów.