  • Data: 2021-01-06 12:00:34
    Temat: Re: oszustwo na duplikat karty SIM
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.01.2021 o 10:59, RadoslawF pisze:

    > O ile rozumiem blokowanie na telefon to nowa karta tylko osobiście
    > po dokładnym wylegitymowaniu. A jak się okaże że pracownik
    > nie dopełnił tego szczegółu to traktować jako współwinnego
    > kradzieży środków.

    Problem zapewne w tym, że on jest winny "niedopełnienia należytej
    staranności przy wydaniu karty sim". Pytanie czy w zakresie
    odpowiedzialności za to należy utrata środków. Jak wydzwoni to pewnie
    tak. Jak zrobi fraud w banku... to już raczej nie. W końcu to nie
    telekomy mają w zakresie swoich usług autoryzację usług bankowych, a
    banki. Jak sobie wymyślą, że weryfikują tożsamość na podstawie
    oświadczenia napisanego długopisem big to znaczy że producent długopisu
    jest odpowiedzialny?

    I to prawdopodobnie jest powód dlaczego telekomy mają to w dupie.
    Prawidłowa odpowiedz "bo mogą". Odpowiedź co zrobić, żeby nie miały.
    Wprowadzić zmiany w prawie, które mimo iż odpowiedzialności na telekomy
    nie przerzucą (bo niby na jakiej podstawie?) to sprawią, że konsekwencje
    dla nich będą dotkliwsze niż zabezpieczenie się przed wydawaniem
    duplikatów komu popadnie.

    A banki przycisnąć swoją droga - to bank ma obowiązek zweryfikować
    klienta. Jeśli chcą to tylko uprawdopodbnić bo to im się bardziej opłaca
    - ich prawo. Tylko niech potem biorą to na klatę. Jak nie chcą to znów
    pole popisu dla państwa żeby im się to nie opłcało.

    No i dochodzimy do kolejnej iteracji. Dlaczego państwo ma to w dupie?
    Odpowiedź brzmi "bo może". Można by powiedzieć "powiedź synku kto mi
    tyla dał co pis", ale uczciwie trzeba przyznać, że reszta też to miała w
    dupie. Widać nie tylko suweren pisi potrafi wiele przyjąć na klatę:(

    --
    Shrek