    From: "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oszustwo kredytowe
    Date: 2 Dec 2004 12:10:46 +0100

    > Od komornika dostałam pismo informujące mnie o zajeciu mojego wynagrodzenia
    za
    > pracę z powodu nie spłacania kredytu w Lukas Banku...którego nigdy nie
    wzięłam!
    > Nie mam pojecia co mam zrobić,

    Jeśli jest faktycznie tak jak piszesz to natychmiast powiadom o tym "Fakt"
    i "Superexpres" - oni lubią takie kawałki, i jest to praktycznie jedyna droga,
    żeby wstrzymać egzekucję. Poza tym możesz złożyć skargę na czynności komornika
    do Sądu Rejonowego, ale po pierwsze to kosztuje, po drugie komornik może
    wyprzedać za bezcen Twój majątek zanim Sąd rozpatrzy skargę (zależy to od
    miejscowości). Jeśli nastąpiła przypadkowa zbieżność nazwisk (to możliwe bo
    komornicy są zbyt leniwi, żeby sprawdzić imę ojca czy Pesel i czasami losują
    sobie dłużników z książki telefonicznej) to napisz na priv, podam Ci namiary na
    takiego innego nieszczęśnika, wymienicie sobie doświadczenia. Jeśli któraś z
    tych gazet opisze Twój przypadek, to skseruj ten artykuł i noś go zawsze przy
    sobie, być może uratuje Cię on w przyszłości przed aresztowaniem (taki
    przypadek miał już miejsce a dotyczył niejakiej Doroty G.-S., komornika rewiru
    III w Warszawie).
    Możliwe, że w Twojej sprawie jest tak samo - jakiś gościu nabrał kredytów,
    narobił długów i zniknął a nazywa się tak samo jak Ty. Bank uzyskał nakaz i
    skierował sprawę do komornika, ale nie znał faktycznego miejsca pobytu oszusta.
    Jakaś pinda z banku zadzwoniła do biura numerów i podała Twój adres.
    Postępowanie nakazowe odbywa się bez udziału stron, więc bank ma już nakaz i
    skierował do komornika wniosek o egzekucję, a komornik nie sprawdził Twojego
    Pesela, bo nie musi. Jeśli ten oszust dalej działa (co jest bardzo możliwe) to
    w niedługim czasie przyjdą do Ciebie smutni panowie w celu wiadomym. Radzę
    przygotować wcześniej dwa zestawy obowiązkowe, zawierające tytoń i szczoteczkę
    do zębów (jeden zestaw na 48 godzin i drugi na 3 miesiące, bo funkcjonariusze
    mogą być mało rozgarnięci). Interwencja u komornika jest wskazana, ale on może
    i ma prawo olać sprawę, bo tylko wykonuje nakaz. Wyduszenie odszkodowania jest
    mało prawdopodobne - komornik zrzuci winę na bank a bank ma dobrych prawników.
    Prawdopodobnie Twoje dane zostały już umieszczone w Krajowym Rejestrze
    Dłużników więc o jakimś kredycie w przyszłości możesz zapomnieć.

    Moje najszczersze kondolencje

    Wojciech Czaplicki