    From: "Tomek G." <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oszustwo czy kradziez?
    Date: Wed, 19 Dec 2007 23:06:49 +0100

    (a propos schowania do kieszeni w sklepie i
    > zapomnienia - co podpowiada doświadczenie życiowe, czy to prawdopodobne,
    > czy w ogóle chowamy do kieszeni....?)

    tak, mialem sam taka sytuacje. Poszedlem do sklepu i nie wzialem koszyka
    bo nie zamierzalem duzo kupowac - ale po rozgladnieciu sie stwierdzilem
    ze kupie to, to i to. Jedna rzecz schowalem odruchowo do kieszeni (brak mi
    bylo rak). Przed sama kasa oprzytomnialem ze cos wzialem, i wylozylem
    to w ostatniej chwili na lade do skasowania. Gdybym zapomnial to co wtedy ?
    nieswiadomosc, niepamiec, pomrocznosc jasna ? z boku to wyglada jak zwykla
    kradziez, a jednak zrobilem to odruchowo i mozna powiedziec ze nieswiadomie.
    Na szczescie wszystko wyszlo zgodnie z prawem bo sobie przypomnialem.
    Ale stresa mialem jak sobie uswiadomilem ze personel i kamery, itd.
    To przykre, ale bedac osoba uczciwa mozesz popelnic nieswiadomie
    blad i w nijaki sposob sie z tego nie wytlumaczysz. Trzeba miec zawsze
    swiezosc w umysle - ale czy to mozliwe w naszym zbyt cywilizowanym swiecie ?

    pozdrawiam
    tomek g.