  • Data: 2008-03-16 19:58:54
    Temat: Re: orzeczenie biegłego sądowego - jak sie odwołać?
    Od: e...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Mar, 20:14, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <e...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:6be8adb4-2829-49c8-85e8-8acd6db3b433@
    s19g2000prg.googlegroups.com...

> [...]
    > żadnego znaczenia dla przebiegu wypadku mieć nie mogło. Istnieje szereg
    > sytuacji, gdy nawet, gdyby był niesprawny, to nie miało by to wpływu na
    > wypadek.
    >
    > Otwartą sprawą pozostaje, w jaki sposób biegły ustalił, że Twój ojciec
    > nagle zmienił kierunek jazdy. Należało by sie z tą opinią zapoznać i
    > zastanowić nad tym. Ale jeśli nie było tam świadków, a kierujący ciężarówką
    > utrzymuje takie zeznania, to po prostu nie będzie można dowieść, że tak nie
    > było i w tej sytuacji trudno postawić mu jakikolwiek zarzut.

    Dziękuję za odpowiedź
    Wydaje mi się, że biegły ustalił to na podstawie uszkodzeń i
    odkształceń roweru.
    Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dla uściślenia dodam, że ustalono
    iż, tir uderzył w przednią część roweru w wyniku czego tylna część
    wraz z moim tatą uderzyła w bok samochodu i w ekspertyzie uznano to za
    dowód że "kierowca wykonał łuk w lewo przy wyprzedzaniu".
    A czy nie ma tu nic do rzeczy bezpieczna odległość, zabezpieczająca
    przed ewentualną niezamierzoną przypadkową
    zmianą kierunku jazdy rowerzysty? Bo tak na moją logikę, gdyby
    prawidłowa odległość została zachowana to mój tato musiałby się mocno
    napracować, albo być samobójcą, żeby wjechać kolesiowi w zderzak.
    No i czy jest możliwość odwołania sie od tej ekspertyzy?
    Proszę o pomoc