  • Data: 2008-03-16 20:21:59
    Temat: Re: orzeczenie biegłego sądowego - jak sie odwołać?
    Od: Abu <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:
    > Biegły miał zająć stanowisko co do ewentualnej winy kierującego
    > ciężarówką. Jeśli z przyczyn obiektywnych nie da się ustalić, że
    > kierujący kłamie, a jego pis zdarzenia nie stoi w sprzeczności z
    > materiałem dowodowym, to należy zastosować domniemanie niewinności. Ale
    > - jak już pisałem - trzeba by zajrzeć do tej opinii i ustalić, w jaki
    > sposób biegły stwierdził tę zmianę kierunku. Może był jakiś świadek?
    > Może rowerzysta został uderzony od boku, co wskazuje, ze jechał
    > prostopadle do osi? Można wiele wymyślić, ale nie wiadomo, co tam się
    > faktycznie zdarzyło.

    Bez pełnego orzeczenia biegłego faktycznie ciężko powiedzieć. Ale wg
    mnie to biegły nie może brać pod uwagę zeznań. Powinien napisać, że nie
    można ustalić jak zachował się rowerzysta i czy właściwe odjechał TIR.
    Albo, że rowerzysta skręcił, bo były ślady ale nie wiadomo dlaczego
    skręcił. itd.

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!