  • Data: 2008-03-19 19:45:08
    Temat: Re: orzeczenie biegłego sądowego - jak sie odwołać?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:47e1609c$1@news.home.net.pl...

    Z opisu inicjatora postu odniosłem wrażenie, że uderzenie było w przód
    roweru, a nie kierownicę. Następnie rowerzysta dopiero uderzył w bok
    ciężarówki. To do Twojej hipotezy w mojej ocenie nijak nie pasuje.

    Natomiast zgodzę się z tym, że odległość 1 metr, to odległość
    administracyjna i w wielu przypadkach rozsądek nakazuje o wiele większy
    odstęp. Uważam, że w wypadków samochodów ciężarowych i autobusów należało
    by ją podnieść do 1,5-2 metrów. Gdy ustalano ten przepis - a obowiązuje
    odkąd pamiętam, czyli od kodeksu z lat 60-tych - ciężarówki były trochę
    mniejsze i zdecydowanie wolniej jeździły. Teraz sam podmuch może rowerzystę
    wywrócić. Można by było zresztą tę odległość wydłużyć w zależności od
    prędkości.