  • Data: 2009-10-27 09:57:20
    Temat: Re: ogrzewanie podzielniki
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Paź, 10:37, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    > Tu są podzielniki, chodziło o to, że żeby sprawiedliwie
    > policzyć, trzeba by stosować liczniki, a nie podzielniki.

    "dobrze" dzialajace podzielniki + licznik centralny (na caly budynek)
    pozwalaja policzyc tak samo jak licznik w kazdym mieszkaniu...

    problemem jest definicja "sprawiedliwie"
    czyli jak rownoczesnie uwzglednic w rachunku m.in:

    1 ilosc ciepla wyemitowana przez grzejnik (to daje licznik)
    2 ilosc ciepla pobrana/przekazana sasiadom
    3 fakt, ze cieplo przechodzi do sasiada, a on go nie chce - oplata za
    towar niezamawiany ;)

    WS

    PS. ja mam wlasnie przypadek 3 - nie lubie miec ponad 19 stopni, jak
    zamkne wszystkie okna i wyjade na weekend, to po powrocie mam ~22 -
    wiec wietrzenie na full...