    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niesluszna windykacja
    Date: Sun, 13 Jan 2008 09:22:05 +0100

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > nie znam aktu prawnego zezwalającego uczelniom na przekazywanie danych
    > osobowych do firm prywatnych, bo windykator to nic innego jak firma
    > prywatna.

    Jeśli windykator działa na zlecenie szkoły, albo jeśli kupił
    wierzytelność - art. 23.1 punkt 3), 5). Zwłaszcza późniejsze wyjaśnienie
    "za prawie usprawiedliwiony cel uważa się [...] dochodzenie roszczeń z
    tytułu prowadzonej działalności".

    > a na windykatora, złożyć doniesienie do prokuratury z art. 286 kk, ze
    > próbowali cie naciągnąć na kasę absolutnie bezpodstawnie, z chęci uzyskania
    > korzyści materialnej.

    Nie bezpodstawnie, działa na zlecenie szkoły. Twoje zdanie wygląda
    tak jak sugestia, aby po każdej przegranej przez powoda sprawie cywilnej
    szło od razu zawiadomienie do prokuratora, wszak skoro powód przegrał,
    czyli nie miał racji, czyli chciał naciągnąć. Nie dajmy się zwariować.
    Są sprawy do wyjaśnienia na drodze cywilnej, bez angażowania prokuratury.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz