    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niechciana przesylka
    Date: Fri, 15 Apr 2005 21:00:31 +0200

    Użytkownik "trompele" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d3ob5s$d4u$1@inews.gazeta.pl...
    > Zamowilem ostatnio pewien sprzet komputerowy poza granicami Polski (w
    UE)
> [...]
    skoro sie
    > nie interesuja to moze im nie potrzebny. Mi sie specjalnie tez nie
    chce
    > zabiegac o to zeby sobie go odebrali. No i ja juz tak sobie tydzien
    czekam
    > i nic. I pytanie, czy moga np po pol roku (o ile w ogole moga) zwrocic
    sie
    > do mnie z prosba o odeslanie zagubionego urzadzenia? Czy moga np sobie
    sami
    > pociagnac pieniadze z karty kredytowej? Jak to prawnie w ogole wyglada

    Z ich punktu widzenia kluczowym staje się możliwość udowodnienia, ze
    wysłali dwa urządzenia, zamiast jednego. Maja potwierdzenie wysyłki
    jednej paczki. Jeśli ty zaprzeczysz, jakbyś dostał dwa, no to jak
    dowiodą, ze tak było? Ty w dodatku masz prawo przypuszczać, że w
    komplecie są dwa urządzenia, a nie jedno, więc i od tej strony Cię
    ugryźć nie mogą.

    Inna sprawa, to etyka. Jak Ty za to nie zapłacisz, to ktoś tam będzie
    musiał. Może warto jednak ich zapytać, czy im to nie zginęło? Chyba, że
    to jakiś faktycznie drobiazg wart kilka złotych. Wówczas sprawa może nie
    być warta zamieszania.