eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonie uwzgledniono wniosku w przedmiocie wyznaczania obroncy z urzedu › Re: nie uwzgledniono wniosku w przedmiocie wyznaczania obroncy z urzedu
    From: nowicjusz <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie uwzgledniono wniosku w przedmiocie wyznaczania obroncy z urzedu
    Date: Thu, 22 Jul 2010 12:16:46 +0000 (UTC)

    On Thu, 15 Jul 2010 23:01:13 +0200, SDD wrote:

    > U?ytkownik "nowicjusz" <n...@d...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > I zeby ni ebylo - ja nie bronie obecnego stanu prawnego. Tez uwazam, ze
    > powinny powstac "biura obroncow z urzedu" przy sadach i ze obronca z
    > urzedu - po urzedowych stawkach - powinien byc dostepny dla kazdego -
    > ci, ktorzy nie sa biedni, powinni zaplacic za niego po zakonczeniu
    > procesu, tak jak placi sie inne koszty procesowe. Na takiej samej
    > zasadzie, jak w obecnym stanie prawnym placi sie za obronce z urzedu
    > wyznaczonego z innego niz niski status materialny oskarzonego powodu.

    ooo to jednak Polska jest miejscem gdzie jest obronca z urzedu,
    pewnie dla wygody sedziego-prokuratora, zeby sedzia-prokurator nie musial
    rocznego dziecka przesluchiwac,
    dla wygody zeby z gluchym, niemym, niewidomym nie rozmawiac,
    dla wygody zeby sedzia-prokurator z osoba sprawnym inaczej nie musial
    rozmawiac,
    albo przed sadem wojewodzkim pierwszej instancji,
    No i grupa biedniejsza tez jest uprzywilejowana (czytaj chora-uposledzona-
    nieletnia) (czyli w czasach kryzysu cala polska)
    ooo to polska jest krajem w ktorym istnieje obrona z urzedu , ale nie dla
    wszystkich tylko wybranych.
    Chociaz wedlug kpk art 79 & 2 gdy sad uzna to za konieczne ze wzgledu na
    okolicznosci utrudniajace obrone, to znaczy NIEPOSIADAJACEJ STATUSA
    ADWOKATA niezbednego do fachowej obrony???

    --
    nowicjusz