    From: Piotr <p...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Date: Fri, 10 Oct 2008 17:31:47 +0200

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gcnit8$bit$1@news.onet.pl Piotr <p...@a...net.pl>

    > W takim razie jesteś w mylnym błędzie.
    Albowiem?

    > Oczywiście.
    Pisałem, rzędu 5%.

    > Bywa większy, niż fundusz wynagrodzeń. Zależy m.in. od bazy lokalowej i
    > wielkości placówki.
    Rzuć budżet gimnazjum, bo o tym typie szkół piszę, w którym koszty
    mediów są większe niż koszty wynagrodzeń.

    > Także wśród nich znajdziemy bardzo znaczne różnice dotyczące obciążenia
    > czynnościami wchodzącymi w zakres zadaniowego czasu pracy. Porównaj
    > wuefmena z polonistką, panią od muzyki z matematykiem.
    > Ale to po prostu specyfika branży.
    I którzy z nich pracują dużo więcej? WFiści?

    > Wg mnie zakwestionować łatwo wszystkie, które podałeś, a w szczególności
    > te 3/4.
    > Przecież to wszystko zależy od liczebności klasy, jej uśrednionego
    > poziomu (w tym dyscypliny), od tego na ilu poziomach nauczania belfer ma
    > klasy itp. Dlatego właśnie wprowadzono czas pracy zadaniowy (nie tylko
    > dla zawodu nauczyciela przecież). Tego się nie da pomierzyć a ty usiłujesz.
    Wszystko da się pomierzyć.
    Pisałem na konkretnym przykładzie, średnia dyscyplina, przeciętnie
    zdolne klasy (od słabych do dobrych), 3 poziomy nauczania, do każdej
    klasy i każdej lekcji trzeba przygotować się oddzielnie.
    18 h dydaktycznych to mimo wszystko mniej, niż 40h etat informatyka.
    18h dydaktycznych, to mimo wszystko więcej, niż 8/20 etatu.
    To właśnie jest w okolicach 3/4 (biorąc pod uwagę czas).