    From: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: napastnicy a obrona
    Date: Mon, 29 Mar 2004 14:23:12 +0200

    Użytkownik "grem" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2c43.00000385.4067e4d3@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    > Mam pyt dot. obrony własnej:
    > Kiedy chce mnie zaatakować (bądź atakuje) dwóch niuzbrojonych napastników,
    czy
    > w obronie mogę posłuzyć się np pałką, kijem itp.? Jak się ma to do jednego
    > nieuzbrojonego napastnika?
    > Oczywiście obrona tym narzędziem nie niała by na celu pozbawienie życia,
    ale
    > inne obrażenia urazy/złamanie np nogi mogło by wejść w grę, wszak w chwili
    > stresu trudno jest przecież precyzyjnie wyważyć siłę ew. ciosu
    > Pozdr.
> [...]

    Bojka to nie matematyka. Opis jest zbyt niedokladny, by mozna bylo
    precyzyjnie odpowiedziec. Jesli np. atakuje Cie dwoch nieuzbrojonych
    dzieciakow, a Ty masz 190 wzrostu i 120 wagi to na pewno nie mozesz posluzyc
    sie palka...

    Obrona powinna byc proporcjonalna do ataku. Przekroczenie granic obrony
    koniecznej to temat wielokrotnie walkowany na roznych forach prawniczych.
    Jest tez mnostwo orzeczen sadowych, w tym Sadu Najwyzszego. Poczytaj sobie,
    to bedziesz wiedzial.
    Nie ma sensownej odpowiedzi na tak fatalnie sformulowane pytanie.

    --
    pozdrawiam:-) Marek