  • Data: 2009-08-02 16:56:12
    Temat: Re: na zielonym dajesz przyklad dzieciom
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    irytator pisze:
    > A przykład czego daje stojąc jak słup, gdy w promieniu kilometra nic nie
    > jedzie w żadną stronę, a czerwone tak jak się paliło, tak się pali i
    > cholera bierze od czekania? Należy zawsze i bezwzględnie czekać na
    > zielone? Są takie miejsca i sytuacje gdzie nie widzę w tym żadnego sensu
    > i oczywiście przechodzę na czerwonym. Jestem światłowym kryminalistą czy
    > logicznie myślącym?

    Według mnie prawo powinno być zmienione. Przechodzenie na czerwonym
    powinno nie powinno być karalne, jeśli nie powoduje to zagrożenia w ruchu.

    Na przykład w Sztokholmie prawo co prawda zabrania przechodzenia na
    czerwonym, ale w zwyczaju jest, że się tam przechodzi, nawet podczas
    sporego ruchu (testowane nawet przed radiowozem) i nikt za to mandatów
    nie dostaje.

    Co do przykładu dla dzieci, to lepiej jest akurat dawać przykład i
    stać na pustej drodze. Dziecko to nie dorosły i nie zawsze może
    poprawnie ocenić sytuację - akurat dzieci są tą grupą, które powinny
    zawsze stać na czerwonym.

    --
    Liwiusz