  • Data: 2007-06-14 08:46:00
    Temat: Re: mp3 i filmy?
    Od: Pawe Marcisz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Cze, 02:04, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > MZ nie ma zastosowania albo tez jest trudny do zastosowania z 2-ch
    > powodów:
    > 1. dotyczy sytuacji gdy dokona e naruszenia PA w celu osi gni cia
    > korzy ci maj tkowej, czyli np. sytuacji gdy sci gn e co aby
    > sprzeda to koledze. A tu, sci gn e nie aby sprzeda (zamiar: zyska
    > korzy maj tkow ) ale aby sobie np. poogl da (inna korzy ). To, e przy
    > okazji nie zap aci e za to wszystko nie jest osi gni ciem korzy ci
    > maj tkowej.

    Osobi cie zgadzam si z tak interpretacj . Tyle e S d Najwy szy w
    1980 roku stwierdzi , e korzy ci maj tkow jest ka de przysporzenie
    maj tku sobie lub innej osobie albo unikni cie w nim strat, z
    wyj tkiem jedynie tych wypadków, gdy korzy przys uguje sprawcy lub
    innej osobie zgodnie z istniej cym w chwili czynu stosunkiem prawnym
    (VII KZP 41/78).

    Przy tak szerokiej wyk adni, mo na argumentowa , e ci gni cie mp3
    jest przysporzeniem sobie maj tku - ostatecznie to nagranie ma jak
    warto . (O to ostatnie mo na by si zreszt spiera , bo przecie
    takie nagranie, a w a ciwie jego kopie, mo e by przedmiotem obrotu
    tylko nielegalnie...)

    > 2. zamiar nale y udowodni .

    IMHO je li ju przyjmiemy, e wi e si to z osi gni ciem korzy ci
    maj tkowej, to mamy domniemanie zamiaru.

    PS Mam jakie dziwne k opoty z polskimi literami, wi c gdyby ich znowu
    nie by o, z góry przepraszam.

    Pawe Marcisz