  • Data: 2007-06-15 21:49:54
    Temat: Re: mp3 i filmy?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15-06-2007 o 09:30:03 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    napisał(a):

    > Jakich byś absurdalnych przykładów nie nawymyślał to w Ustawie został
    > użyty okreslony zwrot i zapewne nie bez powodu. Jesli ten zwrot nie ma
    > najmniejszego znaczenia, jak tu sugerujesz, to po kiego kija się tam niby
    > znalazł? Można było przeciez dać odpowiedzialność bezwarunkową.

    W przypadku oprogramowania sprawa jest banalna - przepisy sa daleko w tyle
    za technologia. Kiedys, za czasow gdy nasz internet raczkowal, czesc
    programow shareware miala w swojej licencji zakaz dalszej dystrybucji
    programu (zeby ludzie zagladali na strone producenta i tam np. reklamy
    ogladali). W tej sytuacji, uzyskanie takiego programu od kolegi (czy
    innego nieuprawnionego zrodla) nie bedzie sie wiazalo z korzyscia
    majatkowa.

    > A skąd Ty to wiesz? Myślę, że z prawnego punktu widzenia domniemanie
    > powszechnego złodziejstwa jest z lekka nie na miejscu.

    Chodzi mi o nieswiadomosc osoby uzyskujacej. Jej sie wydaje, ze wcale nie
    osiaga w ten sposob korzysci majatkowej. W praktyce jest do przodu o "cene
    utworu".

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.