eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawomożna wchodzić narąbanym na pokład samolotuRe: można wchodzić narąbanym na pokład samolotu nie łamiąc przepisów "o stwarzaniu zagrożenia" [NSA]
  • Data: 2021-09-07 08:02:09
    Temat: Re: można wchodzić narąbanym na pokład samolotu nie łamiąc przepisów "o stwarzaniu zagrożenia" [NSA]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    > W sumie nie wiedziałem, że istnieje przeświadcznie, że nie można, ale
    > cieszę się, że sąd potwierdził.
    > https://www.rp.pl/konsumenci/art18890781-nawet-nietr
    zezwy-wejdzie-na-poklad-samolotu

    > "Linie lotnicze muszą mieć dowody na to, że pasażer mógł stanowić
    > niebezpieczeństwo i dlatego nie został wpuszczony na pokład samolotu.
    > Tak wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego."

    No i o co ci chodzi?

    W wyroku chodziło o to czy "nieagresywny (słabo?) pijany" może być
    usunięty z samolotu na podstawie przepisów "o stwarzaniu zagrożenia".
    Ja się z (końcową) logiką prawną sądu *co do stwarzania zagrożenia*
    zgaszam choć bez specjalnego entuzjazmu.

    "Wykładnia rozszerzająca" stosowana za szeroko/często jest złą praktyką IMHO.

    Nie podoba się:
    1. wymieć wprost w przepisach wprost nietrzeźwość jako podstawę do nie
    wpuszczenia do samolotu z progiem alkoholu w wydychanym powietrzu
    [ znacznie wyższego niż (skandynawski) próg *kierowania* samochodem ]
    2. poczekać na 2-3 przypadki kiedy (słabo) ale dostrzegalnie pijany stał
    się agresywny dopiero po wpuszczeniu na pokład samolotu, wtedy
    domniemania sądów przestaną być "dość prawdopodobnie uzasadnione"

    --
    A. Filip