  • Data: 2003-08-10 18:06:37
    Temat: Re: molestowanie ? (nieletnia) - pilne
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> wrote in message
    news:bh0kvk$5a0$1@sklad.atcom.net.pl...
    > Mam pilne pytanie z zycia wziete - 17-18-to latek wypisuje namolne maile i
    > smsy do mojej 13,5 letniej corki - w stylu "caly czas mysle o tobie" ,
    > "kocham cie" , "jaka jestes wspaniala" , "chcialbym byc z toba" ,
    "przemysl
    > to" itp, itd. Czy mozna cos (prawnie) zrobic z takim delikwentem bo mimo
    > uwag, nie chce sie odczepic.
    > Nie chce rowniez aby doszlo z mojej strony do rekoczynow bo moglbym goscia
    > uszkodzic....
    1) To czy chłopak to 17-to czy 18-latek z prawnego punktu widzenia jest
    ważne
    2) Musisz uważać, bo jak pokazuje przykład Romea i Julii nic tak nie spaja
    związków młodych ludzi, jak kłopoty z rodzicami (to nie żart, ale problemy z
    ojcem w rzeczywistości są w stanie znieczulić taką dziewczynkę na prawdziwe
    zagrożenie).
    3) Ostatnio w Empiku wpadła mi w ręce książeczka dla rodziców takich
    nastoletnich panienek. Pisano tam, jak można na czas stwierdzić, że związek,
    w który pakuje się nastoletnia latorośl jest toksyczny i może się źle
    skończyć.
    4) Samo pisanie sms-ów, szczególnie takich... dość romantycznych nie jest
    karalne. Karalne są natomiast niektóre zachowania seksualne wobec takich
    dzieci (uwaga ta dotyczy wyłącznie osób dorosłych), a tego, jak rozumiem,
    się obawiasz. Art. 200 § 1. kodeksu karnego: "Kto doprowadza małoletniego
    poniżej lat 15 do obcowania płciowego lub do poddania się innej czynności
    seksualnej albo do wykonania takiej czynności, podlega karze pozbawienia
    wolności od roku do lat 10."
    5) Moje obserwacje wskazują, że najłatwiej "wpadają" dzieci najbardziej
    pilnowane (to nie musi się zdarzyć, jak ona ma 13 lat, może jak będzie miała
    np. 16 i będzie to dla niej również dużą tragedią).Nie jesteś w stanie
    pilnować jej non-stop, natomiast najbardziej podatne na takie "zawrócenie
    głowy" są nastolatki, które nie mają wsparcia własnych rodziców, te którym
    brakuje ciepła i poczucia bezpieczeństwa we własnym domu. Wtedy rzadna
    kontrola nie pomoże. Dlatego pogadaj z córką i przeproś ją, że tak się jej
    wtrącasz w życie (to ważne) i wytłumacz, po ludzku, co jej może grozić.
    Pokaż jej, że to o nią chodzi, że to ona jest dla Ciebie ważna.
    Pozdrawiam,
    MArta