    Date: Thu, 20 Sep 2012 16:39:40 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie

    W dniu 2012-09-20 14:40, m pisze:
    (...)

    > Na takiej podstawie, że interpetujesz go inaczej niż on brzmi. Warunek
    > nie mówił nic o tym co wolno/nie wolno lokatorom. On mówił do czego
    > jesteś TY zobowiązany i pod jakimi warunkami.

    A w którym zatem miejscu umowa ta zezwala lokatorowi na zamieszkanie,
    skoro ja im na to nie zezwoliłem, a w kazdym razie nic z umowy takiego
    nie wynika, a nawet wprost przeciwnie.
    Tak, tak, wiem, że ty uważasz iz wręczenie kluczy, niezależnie od
    okoliczności,zawsze oznacza zgodę, aby ten komu je wreczono mógł już
    sobie niezaleznie od wszystkiego tam zamieszkać...

    > Jest to zwyczajowy sposób przekazywania mieszkania.

    > I który znaczy co innego niż myślisz że znaczy.

    A skąd wiesz, co ja myślę??

    A zresztą przytoczę ten art 6 w całości:
    "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    wywodzi skutki prawne" czyli, jak to mnie kiedys w szkole uczyli "Actori
    incumbit onus probandi"

    Czyż nie oznacza to, ze ci, którzy zamieszkali mimo ze nie wypełnili
    warunku zapisanego w umowie (zapłaty do określonej daty pierwszego
    czynszu) musza udowodnić, że wręczając im klucze (albo tez w innych
    okolicznościach) zezwoliłem im na zamieszkanie i zwolniłem z warunku tej
    zapłaty, mimo, ze warunek ten wymieniony był explicite w umowie.
    To oni z tego faktu (mojego rzekomego zezwolenia) wyciągają skutki
    prawne (tj. to , że są uprawnieni do mieszkania w moim lokalu).
    Ja nie muszę im udowadniać , że tego zezwolenia nie udzieliłem, tak jak
    nie muszę udowadniac, że nie jestem wielbładem;-)

    (...)

    > Ale nastąpiło mimo wszystko wcześniej. Wiem, wiem, masz inne zdanie na
    > ten temat ...

    Tak, i jest to sprawa kluczowa.
    Nie rozumiem, dlaczego upierasz się, że zaledwie przekazanie kluczy
    (które uzasadnione być może istnieniem 100 powodów) uznajesz za
    jednoznaczne z zezwoleniem na zamieszkanie i to mimo tego, ze istnieją
    wyraźnie w umowie opisane warunki, okoliczności, które MUSZĄ być
    wypełnione przez najemcę, aby takie przekazanie mieszkania do
    zamieszkania nastąpiło, a które z winy najemcy nie zostały wypełnione.
    Wbrew temu co pisałeś wcześniej są to warunki , jakie ma wypełnić
    najemca, a nie właściciel; - nie ma żadnego dowodu na to, aby właściciel
    zezwolił najemcom na zamieszkanie.
    Skoro opierając się na mitycznej powszechnej opinii uznajesz (co jest
    dla mnie zagadką) za oczywiste, ze przekazanie kluczy w dowolnym celu
    jest równoważne zezwoleniu na zamieszkanie to nie wiem dlaczego
    uznajesz za nieważną chyba równie powszechną opinię, ze nieprawdopodobne
    jest, aby właściciel zezwalał nieznajomym osobom za zamieszkanie w swoim
    lokalu bez opłacenia czynszu, tym bardziej, ze zobowiązywała ich dio
    tego umowa.