  • Data: 2023-06-05 11:01:54
    Temat: Re: marsz opozycji
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.06.2023 o 23:45, PD pisze:

    > Eee tam. Odwalasz jakiś manifest polityczny. Idź sobie z tym na jakiś
    > marsz - ja poważnie pytam ;)

    Żaden manifest, po prostu stwierdzenie faktu. Według niektórych ludzi
    bolszewizm jest systemem doskonałym.

    Niedawno sąsiadowi usiłowałem wytłumaczyć inflację. Posługiwałem się w
    tym celu może niezbyt zbliżonymi do prawdziwych, ale za to okrągłymi
    liczbami.
    - Ten plecak przed rokiem kosztował 100 zł, a teraz kosztuje kosztuje
    200 zł, czyli zdrożał o 100 zł. Oznacza to inflacje 100%, prawda?
    Dotąd wszystko było dla niego jasne.
    - Teraz jesteśmy "na płaskowyżu" i przyszłym roku inflacja spadnie o
    połowę, czyli będzie wynosiła 50%. To jak będzie przedstawiała się cena
    tego plecaka?
    I sąsiad za diabła nie chciał uwierzyć, że ten plecak zdrożeje o kolejne
    100 zł.

    Sąsiad mnie nawet przekonywał, że żadnej inflacji mnie ma. On w każdym
    razie nie widzi żadnego wzrostu cen, a o inflacji mówią wyłącznie
    przeciwnicy jego ulubionego ugrupowania politycznego. Ale nie potrafił
    wytłumaczyć, dlaczego GUS ogłasza co innego. Jak już pisałem, pewnym
    ludziom po prostu bolszewizm pasuje.

    --
    -
    Akarm