  • Data: 2011-06-25 12:25:03
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w parku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Jun 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem nie masz racji. Po pierwsze cała sytuacja zawsze podlega ocenie
    > sądu. Nawet nieprawidłowo formalnie przeprowadzona dowód może przez sąd być
    > zaakceptowany.

    IMVHO nie w ten deseń: jeśli sąd zechce, to rzecz jasna może dopuścić
    dowolny inny dowód i na nim się oprzeć, np. na zeznaniach swiadków:
    "ten alkometr był zepsuty a badany trzeźwy" ;)
    Jeśli na taki powód nie można się powołać, formalnie nie widzę podstaw
    do podważania badania alkometrem.

    > Po drugie Zarządzenie Komendanta jest aktem prawa powszechnie obowiazującym
    > ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym i wydanym na podstawie delegacji ustawowej.
    > Ono dotyczy wszystkich.

    A jak to się ma do Konstutucji, że tak spytam?
    Nie, nie sądzę żeby ktoś z obywateli skarżył w międzynarodowych
    trybunałach korzystną dla obywateli interpretację prawa :),
    ale jakby kiedyś raczyła się ona wziąć i nie zastosować to
    IMHO byłby problem.
    No chyba że to "prawo miejscowe", co mi się nie widzi.

    pzdr, Gotfryd