    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mandat karny
    Date: Sat, 12 Mar 2005 01:29:57 +0100

    Użytkownik "K3No1" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:6fdb.00000d1f.4230d336@newsgate.onet.pl...

    > Dostałem pismo ze straży miejskiej że zostałęm ukarany mandatem karnym w
    > wysokości 100zł za zaparkowanie w niewłaściwym miejscu samochodem. Nie
    było to
    > w mojej miejscewości i nie chcę tam jechać i sprawdzać czy rzeczywiście
    jest
    > tam znak zakazu. Straż miejska w piśmie nakazuje mi przyjechać i odebrać
    ten
    > mandat. Czy mam taki obowiązek?

    To cokolwiek dziwna praktyka. Rozumiał bym wezwanie właściciela pojazdu, by
    podał, kto kierował pojazdem. Dopiero wówczas można mówić o karaniu
    kogokolwiek, bo dopiero wówczas wiadomo, kto popełnił to wykroczenie. W
    przeciwnym wypadku nie można nikogo karać.

    Sam jestem ciekawy, jak takie wezwania kierowane do osób spoza terenu
    załatwia SM. policja wysyła prośbę o wykonanie czynności do właściwej
    terenowo jednostki i ta wykonuje czynność. SM nie ma takiej możliwości.
    Ciągać gościa na drugi koniec Polski tylko po to, by się go zapytać, kto
    jechał, to moim zdaniem lekka przesada.

    > Czy to prawda, że jeśli mandat nie zostanie wręczony osobiście,
    ewentualnie
    > nie ma zdjęcia osoby kierującej pojazdem to madat jest nie ważny(nie ma
    > obowiązku go płacić)?

    Dopóki nie wyrazisz podpisem zgody na przyjęcie mandatu, to nie jest on
    prawomocny.