  • 1. Data: 2005-03-10 23:07:34
    Temat: mandat karny
    Od: "K3No1" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie:
    Dostałem pismo ze straży miejskiej że zostałęm ukarany mandatem karnym w
    wysokości 100zł za zaparkowanie w niewłaściwym miejscu samochodem. Nie było to
    w mojej miejscewości i nie chcę tam jechać i sprawdzać czy rzeczywiście jest
    tam znak zakazu. Straż miejska w piśmie nakazuje mi przyjechać i odebrać ten
    mandat. Czy mam taki obowiązek?
    Czy to prawda, że jeśli mandat nie zostanie wręczony osobiście, ewentualnie
    nie ma zdjęcia osoby kierującej pojazdem to madat jest nie ważny(nie ma
    obowiązku go płacić)?
    Proszę o odpowiedź

  • 2. Data: 2005-03-11 01:01:18
    Temat: Re: mandat karny
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "K3No1" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > tam znak zakazu. Straż miejska w piśmie nakazuje mi przyjechać i odebrać

    Jak nie chcesz, aby sporzadzili wniosek o ukranie do sadu grodzkiego to
    lepiej sie staw na wezwanie. :)

    > Czy to prawda, że jeśli mandat nie zostanie wręczony osobiście,
    ewentualnie
    > nie ma zdjęcia osoby kierującej pojazdem to madat jest nie ważny(nie ma
    > obowiązku go płacić)?

    Co rozumiesz przez slowo "osobiscie". Co do zdjecia to nieprawda, bo dla
    celow dowodowych wystarczy zeznanie straznika, ktory Cie ukaral.

  • 3. Data: 2005-03-11 22:19:41
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "K3No1" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam pytanie:
    > Dostałem pismo ze straży miejskiej

    Czy to było poleconym?

    Kiedy to było?

    Skąd straż ma pewność, że to Ty narozrabiałeś, skoro namierzyli jedynie
    narzędzie wykroczenia?

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 4. Data: 2005-03-12 00:29:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    jest
    > tam znak zakazu. Straż miejska w piśmie nakazuje mi przyjechać i odebrać

    To cokolwiek dziwna praktyka. Rozumiał bym wezwanie właściciela pojazdu, by
    podał, kto kierował pojazdem. Dopiero wówczas można mówić o karaniu
    kogokolwiek, bo dopiero wówczas wiadomo, kto popełnił to wykroczenie. W
    przeciwnym wypadku nie można nikogo karać.

    Sam jestem ciekawy, jak takie wezwania kierowane do osób spoza terenu
    załatwia SM. policja wysyła prośbę o wykonanie czynności do właściwej
    terenowo jednostki i ta wykonuje czynność. SM nie ma takiej możliwości.
    Ciągać gościa na drugi koniec Polski tylko po to, by się go zapytać, kto
    jechał, to moim zdaniem lekka przesada.

    > Czy to prawda, że jeśli mandat nie zostanie wręczony osobiście,
    ewentualnie
    > nie ma zdjęcia osoby kierującej pojazdem to madat jest nie ważny(nie ma
    > obowiązku go płacić)?

    Dopóki nie wyrazisz podpisem zgody na przyjęcie mandatu, to nie jest on
    prawomocny.