  • Data: 2006-08-18 06:01:46
    Temat: Re: mandat bez podpisu
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > No i? Jedyne co pasuje, to:
    >
    > Art. 156. [Stwierdzenie nieważności decyzji] § 1. Organ administracji
    > publicznej stwierdza nieważność decyzji, która:
    >
    > [...]
    >
    > 7) zawiera wadę powodującą jej nieważność z mocy prawa
    >
    > Ale to takie ciasto w cieście, bo jeśli coś zawiera "wadę powodującą jej
    > nieważność z mocy prawa", to nie musi być zapisu, aby było nieważne,
    > jeśli z mocy prawa, czy innych przepisów jest nieważne. Jak widzisz na
    > temat podpisu nie jest nic wspomniane, uważasz zatem, że decyzja bez
    > podpisu jest ważna?

    Znów nie widzisz różnicy między decyzja administracyjną, a mandatem. Kpa
    podałem ci tylko jako przykład że prawo czasem, gdy ustawodawca tego
    chce przewiduje instytucje nieważności. Kpa nie stosuje się do mandatów.

    > Ciągnąc dalej ten wątek - tak uważam, że jeśli dokument nie został
    > podpisany, przez osobę upoważnioną, to nie ma on mocy prawnej.

    Ale nie jest to tożsame z nieważności, no chyba że potoczną. Prawne
    pojęcie nieważności tutaj nie występuje.

    > Jest jak wypełniona umowa, bez podpisu stron. Zauważ, że aby mandat karny mógł
    > być nałożony, musi być tam nawet podpis ukaranego, dlaczego w takim
    > razie starasz się udowodnić, że podpis wystawcy, wcale nie jest
    > potrzebny?

    A w którym miejscy staram się do udowodnić?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam