  • Data: 2003-12-16 20:08:02
    Temat: Re: licencja OEM a używany komputer
    Od: kyniu <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Arek napisał:

    > No niech będzie i że na giełdzie, albo ze sklepu, albo znajomego.
    > Co za różnica?

    Ogromna gdyz kupujac cos za 1/10 ceny a nawet czasami mniej ma sie 0%
    pewnosci iz jest to produkt orginalny.
    Mozesz zawsze wyslac plytke do M$ w celu zweryfikowania jej
    autentycznosci lecz musisz dolaczyc dowod zakupu lub umowe kupna-sprzeazy.
    A naklejke masz obowiazek umiescic na obudowie komputera w widocznym
    miejscu.

    > Nie jestem jedyny, a co do pozwu to na razie wysłałem wezwanie do M$.
    > Może się zreflektują - w co oczywiście wątpię :)

    No i co pozwiesz M$ za to ze kupujac LEGALNE oprogramowanie dostajesz
    naklejke z licencja na obudowe, instrukcje oraz sprzedawca wystawil Ci
    dowod zakupu?
    A jezeli chodzi Ci o wersje OEM dolaczana do komputerow mozesz wybrac
    drozsza alternatywe w wersji BOX.
    M$ po to wprowadzil produkty w wersji OEM aby staly sie bardziej
    osiagalne na zwyglego zlowieka.
    Masz wybor tanszy OEM <-> drozszy BOX wszystko zalezy od zasobnosci
    Twojego portfela.

    > Nie, nie istnieją alternatywy. Chyba, że pokażesz mi system, na którym
    > mogę używać oprogramowania przeznaczonego pod np. WINDOWS XP ?

    A coz to za oprogramowanie co nie ma swojego godnego odpowiednika?
    A jezeli uzywasz oprogramowania typlu Platnik to moze podasz do sadu
    tworce oprogramowania za to iz narzuca Ci z gory system operacyjny a nie
    producenta systemu operacyjnego za to ze tworcy oprogramowania nie
    udostepniaja go dla innych platform niz M$. Przy okazji podaj do sadu
    producentow WYMAGAJACYCH gier -> zmusza Cie to do zakupu nowej karty
    graficznej, szybszego procka (zapomnial bym o producentach procesorow
    wprowadzajac nowe szybsze procesory z inna podstawka skazuja Cie na
    wymiane mobo).
    Gdyby wiekszosc podzielala Twoje poglady to nie wydlubalibysmy sie z
    epoki kamienia lupanego.
    Nie rozumiesz chyba co to jest postep technologiczny i z czym to sie
    wiaze. Nie ma nic za darmo i jezeli Cie na cos nie stac nie mozesz sobie
    tego tak poprostu przywlaszczyc.

    > BSA to sobie może skonfiskować mojego smarka z nosa. Nic poza tym.

    BSA sobie moze szczegolnie jak przychodzi na kontrole w towarzystwie
    policji. Masz obowiazek udostepnic im komputer oraz dane potrzebne do
    zweryfikowania legalnosci uzywanego oprogramowania.
    Zapomnialem oprocz konfiskay sa naliczane rowniez kary.