  • Data: 2003-12-16 20:34:59
    Temat: Re: licencja OEM a używany komputer
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    kyniu rzecze:
    > Ogromna gdyz kupujac cos za 1/10 ceny a nawet czasami mniej ma sie 0%
    > pewnosci iz jest to produkt orginalny.

    Pewność nie zależy od ceny. Mogę od znajomego kupić i za 1 złotówkę
    program wart majątek gdy wiem, że nie jest piratem, a od pirata nie kupić
    nawet za 50 zeta.

    > A naklejke masz obowiazek umiescic na obudowie komputera w widocznym
    > miejscu.

    Pracownikom M$ chyba już totalnie po#$##liło się w szlejach jeśli sądzą,
    że mogą nałożyć na kogokolwiek jakikolwiek obowiązek bo kupił ich program.

    > No i co pozwiesz M$ za to ze kupujac LEGALNE oprogramowanie dostajesz
    > naklejke z licencja na obudowe, instrukcje oraz sprzedawca wystawil Ci
    > dowod zakupu?

    Nie. Pozwę za to, że wprowadzają w błąd klientow przez co ponoszą oni konkretne
    straty finansowe.

    > A jezeli chodzi Ci o wersje OEM dolaczana do komputerow mozesz wybrac
    > drozsza alternatywe w wersji BOX.

    Ale czy ja jestem głupi, żeby kupować to samo, tylko droższe !?!?

    > M$ po to wprowadzil produkty w wersji OEM aby staly sie bardziej
    > osiagalne na zwyglego zlowieka.

    O dżisus! Aż tak wielu zrobili już wodę z mózgu !?!?
    Przecież komp plus soft jest droższy niż komp, więc o jakim "bardziej
    osiągalne" Ty mówisz!?
    Wprowadzili OEM po to żeby więcej sprzedać programów łącząc - je z sprzętem
    na siłę - i więcej zarobić, a nie po to żeby dogodzić ludzikom.

    > A coz to za oprogramowanie co nie ma swojego godnego odpowiednika?

    Oprócz Płatnika Max na ten przykład i parę innych też bym znalazł
    jakby chciało mi się szukać, ale mi się nie chce.

    [..]
    > Gdyby wiekszosc podzielala Twoje poglady to nie wydlubalibysmy sie z
    > epoki kamienia lupanego.

    Ale o czym teraz mówisz? O jakich moich poglądach niby hamujących rozwój
    technologiczny?

    > Nie rozumiesz chyba co to jest postep technologiczny i z czym to sie
    > wiaze.

    Z czym?

    > Nie ma nic za darmo

    Seks jest za darmo, ponoć linux też :)

    > i jezeli Cie na cos nie stac nie mozesz sobie
    > tego tak poprostu przywlaszczyc.

    Oooo!!! Ty mówisz o postępie technologicznym, a nie rozumiesz co oznacza
    *przywłaszczenie* sobie cudzego programu!? Oooo!!!!
    Jestem zbulwersowany!

    > BSA sobie moze szczegolnie jak przychodzi na kontrole w towarzystwie
    > policji. Masz obowiazek udostepnic im komputer oraz dane potrzebne do
    > zweryfikowania legalnosci uzywanego oprogramowania.
    > Zapomnialem oprocz konfiskay sa naliczane rowniez kary.

    Nie mam takiego obowiązku. Co najwyżej MOGĘ im udostępnić.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info