    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupno roweru na firme?:)
    Date: Thu, 27 Mar 2008 20:56:55 +0100

    On Thu, 27 Mar 2008, BartekK wrote:

    > Ale żeby odliczyć cały vat, nie musi byc to rower ciężarowy w rozumieniu
    > ustawy o vat? :)

    Dowcip dowcipem ale porządek musi być ;)
    Nie, bo wyłączenie nie dotyczy "środków transportu", prawo do odliczania
    VAT jest ograniczone dla *samochodów* osobowych!
    W odróżnieniu od motocykla :P rower (w myśl przepisów stanowiących
    podstawę klasyfikacji) "samochodem" nie jest, więc nie ma jak się
    przyczepić.
    BTW: kiedyś (już dość dawno) miałem kontrolę, przy okazji zahaczyłem
    o "sprawę roweru", wyszło że kontrolerzy nie wyrażali jakiegoś oporu
    przed przyjmowaniem takiego stanowiska jak opisała Maddy.
    IMO wcale nie musi to (nawet) być "szybciej rowerem niż samochodem",
    przecież firma może "nie mieć na stanie" samochodu w ogóle.

    pzdr, Gotfryd