  • Data: 2008-09-14 20:37:15
    Temat: Re: kupno mieszkania z "wynajmującymi"
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 14 Sep 2008 21:49:18 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Przy w miarę zrównoważonych popycie i podaży - owszem. Kiedy jednak ta
    > równowaga zostaje zachwiana i jeszcze dochodzi do swoistej zmowy

    Uwazasz, ze jest jakis kartel kamienicznikow? Nie wydaje mi sie.

    > Założenie rodziny. Konieczność zmiany miejsca zamieszkania w
    > poszukiwaniu pracy.

    OK, rozumiem. Mozna to rozszerzyc nawet na wszystkie dobra podstawowe. Ale
    to przeciez nie eliminuje ich z normalnych mechanizmow rynkowych.

    > Ale to jeszcze stosunkowo mały problem - schody zaczynają się, jak ktoś
    > już gdzieś mieszka, a tu nagle chciwy właściciel podwyższa ni z tego ni
    > z owego cenę 2x.

    No to chciwy wlasciciel sie na tym przejedzie (sporo deweloperow juz sie
    przejechalo bez panstwowej ingerencji), bo mieszkanie bedzie stalo puste. A
    jesli nie bedzie, to znaczy ze podwyzka byla uzasadniona i racjonalna.

    > I właściciel może zaszantażować: albo płacicie 2x więcej, albo fora ze
    > dwora (nawet jakby ktoś inny i tak by takiej ceny nie zapłacił).

    Ale w ten sposob zlamie warunki umowy najmu.
    A jesli zlamie, to powinien zaplacic tyle, ze mu w piety pojdzie. Tak to
    powinno dzialac.
    Zauwaz tez ze wlasnie takie a nie inne prawo daje mu takie mozliwosci.
    Gdyby ochrona lokatorow nie bylaby tak rozbudowana, to chetnych do
    wynajmowania swoich mieszkan byloby znacznie wiecej i swoja oferte moglby
    sobie zwinac w rulonik, bo by zostal wysmiany.