  • Date: Sun, 05 Aug 2012 12:53:53 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!

    W dniu 05.08.2012 12:27, Wojciech Bancer pisze:

    > Zacznijmy od tego że to jest wiele maszyn, a nie jedna, co zdajesz się sugerować.
    > Jak nie widzisz różnicy, to nie moja wina.

    Widzę. Nie widzę, w czym tobie się wydaje, że jest problem.

    [ciach wymówki fajboja microsoftu]

    > Zamiast się na siłę wyzlośliwiać przyjąłbyś do wiadomości że rozwiązania
    > przyjęte w Windows i AD są akurat przypadkiem dobre i akurat na tym polu
    > linuks nie jest "do przodu". Tym bardziej w porównaniu do Twoich metod
    > z rodem z kamenia łupanego.

    Bo to są metody, które mam dostępne od ręki w konfiguracji, jaką mam -
    nigdy nie robiłem instalacji na 12 tysięcy maszyn (co ty pewnie robisz
    codziennie, prawda? ;-> ) więc po prostu nawet nie szukałem
    specjalizowanego narzędzia. Które zapewne istnieje, skoro istnieje potrzeba.

    > Zainicjowanie 12 tys połączeń równoległych z jednej maszyny?
    > Nie. Nie jest możliwe.

    Bo?

    > W wymaganiach nie było "farma serwerów dla
    > nieporadnego admina".

    I ty śmiesz mi wypominać jakieś rzekome docinki...

    > I jaką masz nad nim kontrolę? Chodzisz po tych komputerach i klikasz
    > "Aktualizuj"? Czy znowu ssh i wydawanie komend?

    Zacznijmy od tego, że nie masz pojęcia o czym piszesz, więc może
    najpierw się dokształć? Bo póki co brednie wypisujesz.

    > Przede wszystkim pobierają sobie wymagane dane przy zalogowaniu/uruchomieniu
    > komputera. Przy Twojej metodzie dopiero zareagują jak;
    > a) będą włączone

    I nadal się upierasz, że przy windows komputer nie musi być włączony,
    żeby coś się na nim zainstalowało...

    > b) wleci skrypt admin-bohatera i zaktualizuje

    To jest rozwiązanie, jakie mam dostępne "od ręki" na pojedynczej stacji
    roboczej nigdy do takiego zadania nie konfigurowanej.

    Zrób mi to samo z windowsa w analogicznej konfiguracji (czy jakieś
    nieserwerowe wydanie).

    > Ja pisałem o problemie i nadal czekam jak go rozwiażesz.
    > Ty zacząłeś sugerować że trzeba coś robić offline.

    Ty zacząłeś wliczać czas "bycia offline" maszyny, na której ma być coś
    zainstalowane do czasu potrzebnego na wykonanie zadanej operacji.

    [ciach urojenia]

    > A potem przychodzi inny admin i musi zaczynać od początku, bo zamiast
    > korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, jeden z drugim bawią się w ręczne
    > pisanie skrypcików, wymyślając koło na nowo.

    No tak, jak jakiś gamoń nie potrafi napisać instrukcji...